Nabo

Avgift- och Hyresförvaltare med Kundansvar

Bostaden är den viktigaste och dyraste investeringen vi gör som privatpersoner. Bostäder är också världens största tillgångsslag. Nabo gör det enkelt att engagera sig i sitt boende även om man inte själv är ekonom, jurist och fastighetsingenjör. Varje dag förenklar vi för brf-styrelser, fastighetsägare och de boende så att de får mer tid över till annat.Nabo är på en resa för att forma framtidens förvaltning och boendetjänster. Vi ser en bransch som alldeles för länge saknat nya, smarta och digitala lösningar – och det har vi börjat förändra. Vill du vara med på resan?Nabo är den enda aktören i branschen som utvecklat sin egen plattform för förvaltning av bostäder. Den automatiserar rutinarbete och underlättar vardagen för både kunder och våra egna experter inom förvaltning. För att forma framtidens förvaltning och boendetjänster behöver vi ligga längst fram. Och vi behöver vara modiga och engagerade. På Nabo har du tydliga mål och driver din egen utveckling med stöd av engagerade ledare. Utöver den personliga utvecklingen hoppas vi att våra dagar tillsammans består av hög trivsel och många härliga skratt. Vårt mål är att tiden på Nabo ska vara din karriärs höjdpunkt.

Vill du arbeta på ett bolag med kunden i fokus och som har siktet inställt på att förändra en hel bransch? Vill du arbeta med administration, bokföring och ekonomi? Vill du jobba i ett härligt team där vi hjälper varandra men där du också förväntas ta stort eget ansvar? Då är Nabo stället för dig.

Rollen

Nabo växer och söker drivna Avgift- och Hyresförvaltare. I rollen kommer du att arbeta i en grupp tillsammans med andra Avgift- och Hyresförvaltare men med eget kundansvar, du kommer också kommunicera så väl internt som med medlemmar och styrelse över telefon och mejl kring ärenden:  

  • Ekonomi- och administrativ support till kunder kopplat till Nabos portal, digitalisering och effektivisering
  • Förvalta kontakten med dina kunder för att säkerställa nöjda kunder och skapa förutsättningar för nya affärer som driver tillväxt och lönsamhet
  • Affärsdriven och kunna genom god dialog utföra och ta betalt för tilläggstjänster till kund
  • Hantera kundärenden gällande Lägenhetsregister, Avisering/fakturering, Parkeringsköer/avtal, Lokalhyresgäster/avtal
  • Analys och förståelse för såväl kortsiktiga som långsiktiga konsekvenser
  • Vid behov: delta under styrelsemöten, stötta styrelsemedlemmars arbete
  • Administrativa uppgifter kopplade till ditt ansvarsområde
  • Stötta internt (mer juniora roller) och externt (styrelser)

Erfarenhet

Du är nyfiken på fastighetsbranschen och kan snabbt bilda dig en affärsmässig förståelse för verksamheten. Du är van att ha flera bollar i luften och trivs med högt tempo. Du har en analytisk förmåga där du kan se hur alla delarna i ditt arbete bidrar till helheten.

Vi tror att du har:

  • 1-2 års relevant arbetslivserfarenhet gärna i liknande roll med arbete som är transaktionsintensivt, mycket kundkontakt, exempelvis från kundservicefunktioner inom fastighetsbranschen eller dylikt
  • Erfarenhet av kundansvar och leda dialog med kunder samt god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift på svenska
  • Intresse för och erfarenhet av digitala plattformar och effektivisering är meriterande
  • Erfarenhet från arbete med brf är meriterande
  • Erfarenhet av dialog med interna stakeholders är meriterande 

Personliga egenskaper

  • Noggrann
  • Serviceinriktad
  • Kommunikativ
  • Initiativrik
  • Ansvarstagande
  • Lösningsorienterad
  • Relationsskapande
  • Rådgivande
  • Analytisk

Så ansöker du

Vi ser fram emot din ansökan! Ansökan görs via denna länk: https://nabo.teamtailor.com/jobs/preview/e340582a-2ddf-4315-ad5d-9ef167346714

Kontakt

Vid ytterligare frågor, kontakta oss:

William Hagberg
Talent Acquisition Consultant
+46 735 29 19 95
Mail