Nabo / Odevo

Avgift- och Hyresförvaltare med Kundansvar

En grupp av tre erkända aktörer i fastighetsförvaltningsbranschen i Sverige och Storbritannien är i starten på en mycket spännande resa där målet är att bli en av de största och snabbast växande aktörerna globalt genom att vara både en fastighetsförvaltare och ett mjukvarubolag med egenutvecklad digital plattform för fastighetsförvaltning.

Vill du arbeta på ett bolag med kunden i fokus och som har siktet inställt på att förändra en hel bransch? Vill du arbeta med administration, bokföring och ekonomi? Vill du jobba i ett härligt team där vi hjälper varandra men där du också förväntas ta stort eget ansvar? Då är Nabo stället för dig.

Rollen

Nabo växer och söker drivna Avgift- och Hyresförvaltare. I rollen kommer du att arbeta i en grupp tillsammans med andra Avgift- och Hyresförvaltare men med eget kundansvar, du kommer också kommunicera så väl internt som med medlemmar och styrelse över telefon och mejl kring ärenden:  

  • Ekonomi- och administrativ support till kunder kopplat till Nabos portal, digitalisering och effektivisering
  • Förvalta kontakten med dina kunder för att säkerställa nöjda kunder och skapa förutsättningar för nya affärer som driver tillväxt och lönsamhet
  • Affärsdriven och kunna genom god dialog utföra och ta betalt för tilläggstjänster till kund
  • Hantera kundärenden gällande Lägenhetsregister, Avisering/fakturering, Parkeringsköer/avtal, Lokalhyresgäster/avtal
  • Analys och förståelse för såväl kortsiktiga som långsiktiga konsekvenser
  • Vid behov: delta under styrelsemöten, stötta styrelsemedlemmars arbete
  • Administrativa uppgifter kopplade till ditt ansvarsområde
  • Stötta internt (mer juniora roller) och externt (styrelser)

Erfarenhet

Du är nyfiken på fastighetsbranschen och kan snabbt bilda dig en affärsmässig förståelse för verksamheten. Du är van att ha flera bollar i luften och trivs med högt tempo. Du har en analytisk förmåga där du kan se hur alla delarna i ditt arbete bidrar till helheten.

Vi tror att du har:

  • 1-2 års relevant arbetslivserfarenhet gärna i liknande roll med arbete som är transaktionsintensivt, mycket kundkontakt, exempelvis från kundservicefunktioner inom fastighetsbranschen eller dylikt
  • Erfarenhet av kundansvar och leda dialog med kunder samt god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift på svenska
  • Intresse för och erfarenhet av digitala plattformar och effektivisering är meriterande
  • Erfarenhet från arbete med brf är meriterande
  • Erfarenhet av dialog med interna stakeholders är meriterande 

Personliga egenskaper

  • Noggrann
  • Serviceinriktad
  • Kommunikativ
  • Initiativrik
  • Ansvarstagande
  • Lösningsorienterad
  • Relationsskapande
  • Rådgivande
  • Analytisk

Så ansöker du

Vi ser fram emot din ansökan! Ansökan görs via denna länk: https://nabo.teamtailor.com/jobs/preview/e340582a-2ddf-4315-ad5d-9ef167346714