Antrop

Konsult inom insiktsstrategi och kvantitativa insiktskällor

Antrop är en tjänstedesign- och UX-byrå. Hos oss jobbar 50 engagerade konsulter inom kundinsikt, tjänstedesign, strategi, UX och hållbarhet. Vi är specialiserade på att få fram affärskritiska kundinsikter, att innovera och designa fantastiska kundupplevelser och att få företag att arbeta kundcentrerat, på riktigt. Vi hjälper företag skapa användarnytta, affärsnytta och samhällsnytta. Genom att analysera verkliga kundupplevelser kan vi designa tjänster som på riktigt matchar människors behov, beteenden och drivkrafter. Kunskapen om människors behov och drivkrafter är grunden i allt vårt arbete. Det är så vi kan skapa fantastiska kundupplevelser.

Vår vision, att designa för en bättre värld betyder att vi drivs av en passion för att skapa fantastiska kundupplevelser, men också en stark vilja att göra gott. Vi jobbar varje dag med att designa för ekologisk, social och ekonomisk hållbarhet. Tycker du om att möta människor, är nyfiken, förstår värdet av att kombinera kvantitativ och kvalitativ insikter samt delar vår vision? Nu söker vi en Konsult med fokus på kvantitativa insiktskällor (research, beteendedata eller affärsdata) till vår senaste satsning inom Mixed Methods.

Arbetsuppgifter

  • Projektleda, analysera och presentera kvantitativa kundundersökningar
  • Arbeta med insamling och analys av olika kvantitativa insiktskällor, enkäter och visualisering
  • Kombinera kvantitativ och kvalitativ data samt presentera dessa för kund
  • Arbeta tillsammans med Antrops övriga kompetenser såsom UX- och tjänstedesign
  • Arbeta nära och tillsammans med våra kunder, både från vårt och kundernas kontor

Relevant erfarenhet

  • Du har relevant akademisk utbildning
  • Du har minimum 3-5 års arbetslivserfarenhet av att genomföra kvantitativa kundundersökningar “från ax till limpa”
  • Du har erfarenhet av att arbeta med beteendedata (ex via Google/Adobe Analytics eller CRM-system) samt affärsdata (marknads- och försäljningsanalyser el liknande)
  • Du har förståelse för värdet av att kombinera kvantitativ och kvalitativ data samt i kundsituation, kunna argumentera för detta
  • Du är van att paketera resultat i form av presentationer, rapporter eller liknande
  • Du har jobbat självständigt i SPSS, XL Stat, R eller liknande verktyg för att genomföra statistiska beräkningar
  • Du behärskar och kan på ett pedagogiskt sätt argumentera kring begrepp såsom urval, bortfallsanalys, signifikans, korrelation etc.
  • Du har grundkunskap samt ett stort intresse för, och tilltro till kvalitativa metoder som djupintervjuer, användningstester, observation, etnografi och liknande
  • Vi tror att du idag jobbar med marknadsanalys, kundinsikt (customer insights) eller research
  • Du pratar och skriver bra både svenska och engelska då vi ofta arbetar med internationella kunder
  • Det är meriterande om du skapat enkäter själv i ex Forms, SurveyMonkey el dylikt.

Personlighet

  • Du är uppfinningsrik, nyfiken och generös med din kunskap
  • Du är konsultmässig i möte med kund
  • Du tycker om att träffa nya människor och förstå beteenden
  • Du är prestigelös och ödmjuk
  • Du delar vår vision, att designa för en bättre värld