Circle K

Sr. Specialist Loyalty & Card

Circle K Sverige är en del av den globala koncernen Alimentation Couche-Tard Inc (Couche-tard) som är ett världsledande servicehandelsföretag med huvudkontor i Laval, Kanada. Mer än 90 000 personer arbetar i koncernen som omfattar ett nätverk med mer än 10 500 enheter i 27 länder. Den svenska verksamheten består av 760 bensinstationer som säljer och distribuerar bensin, diesel, fordonsgas, E85 och HVO100, samt erbjuder snabbladdning för elbilar vid ett flertal stationer. Varje dag besöker 250.000 kunder oss och vi har 3500 anställda med fokus på att göra livet enkelt för dig som kund. Vi är mycket engagerade i klimat- och miljöfrågor och arbetar kontinuerligt med att utveckla nya alternativ för bränsle. Vår vision är att vara världens mest uppskattade destination för service.

Rollen.

I rollen som Sr. Specialist Loyalty & Card är du övergripande ansvarig för att öka lojalitet hos Circle K:s kunder i Sverige. Rollen innebär att utveckla och implementera strategier och initiativ som förbättrar Circle K:s lojalitetsprogram EXTRA. Rollen har också ansvar för Circle K:s co-brandade Mastercard ihop med SEB. Du har ett tydligt fokus på att optimera kundupplevelsen genom att förbättra mervärdestjänster och att kommunicera med kunder på ett optimalt sätt. Du har ett operativt ansvar för att kunderna nås av företagsgemensamma kampanjer såväl som personaliserad kommunikation som är relevant för just den kunden. Du vidareutvecklar det befintliga partnerskapet med SEB samt andra leverantörer av medvärdestjänster för att på så sätt öka lojaliteten och trafiken till Circle K.

Rollen tillhör avdelningen för Marknadsföring & Kommunikation och teamet består av sju personer med placering på Circle K:s servicekontor i Stockholm.

Övergripande ansvar.

  • Du har ett övergripande ansvar för att öka lojalitet och nöjdhet hos Circle K:s kunder genom att utveckla såväl kundupplevelsen i allmänhet som attraktiva mervärdestjänster.
  • Driva och utveckla partnerskapet med SEB i syfte att öka användningen av Circle K:s co-brandade Mastercard.
  • Driva och utveckla mervärdestjänster i syfte att öka lojaliteten till Circle K.
  • Agera beställare av såväl strategisk roadmap som operativ kommunikation mot våra externa byråer (CRM-byrå, kommunikationsbyrå, mediebyrå, produktionsbyrå).
  • Ta ut såväl företagsgemensamma kampanjer som segmentsbaserad kommunikation mot kunderna i relevanta kanaler vid rätt tidpunkt.
  • Analysera beteenden och trender som gör att lojalitetsprogrammet ständigt är attraktivt.
  • Kontinuerligt följa upp och optimera kommunikationen i syfte att driva lojalitet, kundnöjdhet och försäljning.
  • Kontakt med viktiga interna intressenter inom marknadsföring, digital försäljning och kommunikation för att säkerställa ökad lojalitet i Circle K:s kundbas.
  • Delaktig och bidragande i internationella initiativ och ansvarig för att implementera dessa lokalt.

Erfarenhet.

  • Relevant akademisk utbildning är ett starkt plus men ej ett krav.
  • 3 – 5 års erfarenhet av att ha jobbat med att utveckla partnerskap samt kundkommunikation i syfte att driva kundnöjdhet och lojalitet.
  • God vana av att analysera, lansera och optimera datadriven kommunikation.
  • God vana av att utveckla mervärdestjänster i partnerskap med andra företag.
  • God kunskap av digitala och tekniska verktyg (t.ex. CRM-plattform, SoMe-marknadsföring).
  • Svenska och engelska är ett krav.

Meriterande.

  • Erfarenhet från detaljhandeln.
  • Erfarenhet från konsultbyrå inom CRM.

Personliga egenskaper.

  • Nyfiken och förändringsbenägen.
  • Positiv och hög social förmåga.
  • Pragmatisk och affärsmässig.
  • Analytisk och strukturerad.
  • Förmåga att driva projekt och våga fatta beslut.
  • Tar helhetsansvar från strategisk höjd till operativt genomförande.
  • God förmåga till stakeholder management.