SSF Stöldskyddsföreningen

Sales Executive

SSF Stöldskyddsföreningen har arbetat med säkerhetsfrågor sedan 1934 och har byggt upp en unik erfarenhet och kompetens inom säkerhetsområdet. Vår vision – att skapa ett tryggare samhälle – är ett fundament för vår verksamhet.

SSF söker en Sales Executive

SSF behöver dig som drivs av passionen; att förändra världen till att bli det bättre! Vi letar efter en Sales Executive som vill vara med och skapa ett tryggare och säkrare samhälle, brottsförebyggande arbetet är grunden i allt vi gör. Du blir ansvarig för att driva försäljning över SSF olika avdelningar, ta fram nya koncept, bearbeta befintliga kunder samt hitta nya målgrupper och segment. Du drivs av att skapa resultat och nå uppsatta mål, vara kreativ och bidra till nya säljprocesser. Data är navet i vår digitala transformation och där du får en viktig roll att ta; genom data och analys hitta nya intäktsströmmar.

SSF Stöldskyddsföreningen driver förändring för hela Sverige inom digital säkerhet. SSF har inlett en transformation och har påbörjat en spännande resa till att bli ledande inom preventivt skydd mot Cyber-brottslighet. SSF är en ideell förening samt ett kommersiellt bolag som arbetar med brottsförebyggande inom fysisk- och cybersäkerhet. SSF:s verksamhet syftar till att bidra till ökad trygghet i samhället och bedriver en bred utåtriktad verksamhet gentemot allmänhet, politiker, media, företag. SSF genomför nu satsningar och investeringar i konceptutveckling och framtagningar av nya koncept kring hur produkterna och tjänsterna ska förmedlas till marknaden.)

Vi vill att du är med på vår resa! Hos oss får du arbeta med våra vänner på Polisen, MSB, Svensk Handel, Bankföreningen, Google och många fler. Vår kultur beskrivs bäst som en start-up, där vi hjälps åt och snabbt tar oss framåt till att ta positionen att bli den ledande aktören inom brottsförebyggande arbete.

Vem är du?

5-10 års erfarenhet av försäljning med fokus på B2B samt gärna erfarenhet från säkerhetsbranschen och utbildning. Viktigt att förstå SSF affär och kopplingen med norm, utbildning och certifiering. Passion att driva försäljning, skapa nya affärer och koncept tillsammans med innovativa kollegor i en organisation med stora värderingar som att skapa ett tryggare Sverige.

  • Driva all försäljning B2B (både nykund och befintlig kund)
  • Plus är om erfarenhet finns från säkerhetsbranschen och/eller utbildningsbranschen
  • Utifrån högt uppsatta säljmål, arbeta tätt tillsammans och driva insatser med marknadsavdelningen, utbildning, normverksamheten och rådgivning
  • Lätt att sätta sig in i SSF:s-affär och kundens köpprocess
  • Förstå vilka IT-system och verktyg som behövs för att lyckas
  • Delta i förändringsprojekt

Vem du är:

  • Affärs-och resultatdriven
  • Älskar att göra affärer
  • Nyfiken och självsäker
  • En bra medarbetare med en positiv attityd
  • Gillar förändring och utmaningar
  • Modig
  • Kan förklara komplexitet på ett enkelt sätt
  • Älskar att inspirera och är ödmjuk i din dialog och inställning

Kontakt

Vid ytterligare frågor, kontakta oss:

William Hagberg
Talent Acquisition Consultant
+46 735 29 19 95
Mail