Filmstaden

Senior Loyalty Manager

Filmstaden ägs sedan 2017 av det amerikanska biografföretaget AMC Theatres som är världens största biografkedja. Filmstaden ingår med flera andra europeiska biografkedjor i Odeon Cinemas Group som har över 340 biografer och ca 2 700 salonger runtom i Storbritannien, Irland, Spanien, Portugal, Tyskland, Italien, Norge, Sverige och Finland.Verksamheten innefattar utöver filmvisning även kioskförsäljning av popcorn, godis och andra förfriskningar men även ett B2B utbud med företagsbiljetter, reklamförsäljning samt konferens och event-verksamhet. Visionen är att skapa inspirerande underhållning till varje besökare och har som målsättningen att erbjuda Europas största och bästa biografer. Filmstaden har en omsättning på 1.7 mdr SEK, ca 1 200 anställda, 35 biografer på 21 orter i Sverige. Läs mer på: Filmstaden.se

Filmstaden driver biografer på 21 olika orter i Sverige och är därmed en av Sveriges ledande leverantörer av kultur och nöje. Sedan 2017 ägs Filmstaden av den amerikanska biografkedjan AMC Theatres och ingår med flera andra europeiska biografkedjor i Odeon Cinemas Group, med över 360 biografer och drygt 2900 salonger i flera länder i Europa. Vi är därmed idag en del av den största biografkedjan i världen och ingår tillsammans med biograferna i Norge och Finland i territoriet Northern Europe.

Beskrivning av rollen

Som Senior Loyalty Manager kommer du att ansvara för lojalitetsfunktionen i Sverige och Norge med totalt ca 1,2 miljoner medlemmar. Medlemskapet är helt digitalt och ger medlemmarna möjlighet att tjäna poäng, köpa biobiljetter till utvalda filmer före alla andra, tävla i roliga medlemstävlingar och gå på medlemskvällar.

Din uppgift är att driva och utveckla medlemskapet och medlemskommunikationen för att driva besöksfrekvensen på ett optimalt sätt. Du kommer även ha ett nära samarbete med Senior Digital Manager, som ansvarar för det digitala teamet med ansvar för app och web. Rollen rapporterar till Head of Guest Engagement och kontoret är beläget i gamla Filmstaden i Råsunda, Solna. Du har budgetansvar och personalansvar för tre medarbetare inom Loyalty och CRM.

Huvudsakliga ansvarsområden

  • Budget- och personalansvar för lojalitetsfunktionen i Sverige och Norge
  • Utveckla lojalitetsprogram och medlemskommunikation för att driva besöksfrekvens och önskat medlemsengagemang
  • Systemansvar och ägandeskap för lojalitetsrelaterade system
  • Tätt samarbete med IT-avdelning och systemleverantörer för att hantera lojalitetsystemen, inklusive definition av krav och utveckling av befintliga- och nya system och verktyg
  • Samarbete med avdelningar och funktioner inom Northern Europe och även med övriga territorium och centrala funktioner inom ODEON Cinemas Group
  • Analysera data och kundinsikter för att definiera lojalitetsstrategier
  • Samarbeta med marknadsteam och digitala team för att definiera lokala kampanjer och genomföra taktiska aktiviteter för att driva försäljning och öka engagemanget

Krav på erfarenhet/Specifik kompetens

  • Erfarenhet från en liknande roll minst tre år, det är meriterande om du även har haft personalansvar
  • Erfarenhet av att driva- och arbeta med lojalitetsprogram med poäng, nivåer, förmåner osv. samt att du förstår affärsregler, hantering av poängskuld och hantering av medlemsbas och kunddata.
  • Erfarenhet av att arbeta med olika systemstöd för lojalitet och har arbetat nära en IT avdelning, samt att du är van vid krav- och utvecklingsprocesser
  • Erfarenhet av CRM och att arbeta med och driva B2C och kundkommunikation via e-post och andra kanaler utifrån kundlivscykel och kundresa.
  • Insatt i GDPR och andra relevanta lagar och praxis
  • Det är meriterande om du har varit superuser och förstår systemen ur ett användarperspektiv, samt att det är meriterande om du har arbetat i systemet Relation Plus
  • Relevant Akademisk utbildning är meriterande
  • Goda kunskaper i Svenska och Engelska i tal och skrift är ett krav

PERSONLIGA EGENSKAPER

Som person är du initiativrik, kreativ med mycket god samarbetsförmåga. Du har högt eget driv och är lyhörd och entusiasmerande. Självklart är du precis som vi kommunikativ och resultatorienterad. Du är van att jobba självständigt och driva processer framåt. Du har en förmåga att förankra idéer, koncept och att sprida engagemang hos både kollegor och externa parter. Vi tror även att du gillar att arbeta med analys och att du tar helhetsansvar från strategisk nivå till operativt genomförande.

Vad erbjuder Filmstaden dig?

Som anställd på Filmstaden blir du en del av en global koncern. Men på bolaget råder ändå en familjär atmosfär. Det finns en etablerad företagskultur på alla nivåer i enlighet med Filmstadens värdegrunder som präglas av glädje, passion, kvalitet, service, tillit, respekt, ansvar och samarbete. Som anställd erbjuds du flera attraktiva förmåner såsom friskvårdsbidrag, flexibla arbetstider, biopass, rabatter i kiosken etc.

 

 

Kontakt

Vid ytterligare frågor, kontakta oss:

Siri Hågefalk
Executive Search Consultant
+46 763 26 56 11
Mail
Ailin Mirkhandan
Consultant
+46 761 62 99 10
Mail