Conaxess Trade

Key Account Manager

Conaxess Trade är 150 medarbetare, 35 st på våra kontor i Sundbyberg och Malmö och resten ute på fältet, som varje dag arbetar för att skapa tillväxt för våra samarbetspartners. Vi skall vara det ledande sälj-, marknadsförings- och distributörsbolaget för varumärkesleverantörer som vill utveckla sin marknadsposition. Vi arbetar både med välkända etablerade varumärken och lanseringar av nya varumärken, koncept och produkter. Vår produktportfölj består av en kombination av internationella varumärken och varumärken med svenskt ursprung. Vi verkar inom en mängd produktkategorier och driver försäljning gentemot dagligvaruhandel, servicehandel, apotek, fackhandel och foodservice. En dag på jobbet innebär hög energi, en kul stämning och korta beslutsvägar. Conaxess-gruppen ägs av Aurelius Invest, ett börsnoterat bolag med säte i München, Tyskland.

Vi söker nu en Key Account Manager med placering i Stockholm eller i Malmö. Som Key Account Manager på Conaxess Trade blir du avgörande för företagets framgång. Du kommer att arbeta med att driva försäljning och lönsamhet för välkända, etablerade varumärken, såväl som att driva etablering av nya varumärken på marknaden, från business case till tillgänglighet i butik. I rollen är du även ansvarig för att utveckla samarbetet med våra kunder för att skapa nya möjligheter för lönsam tillväxt.

Det här är en fantastisk möjlighet för dig som älskar detaljhandel och vill vara med under en tillväxtfas hos ett ledande sälj- och distributionsbolag. Vi erbjuder en modern arbetsplats, i nya lokaler i Sundbyberg eller i Malmö, med högt tempo där den ena dagen inte är den andra lik. Som anställd hos oss har du möjlighet att varva arbete från hemmet med arbete på kontor. För rätt kandidat erbjuder vi även goda utvecklings- och karriärmöjligheter inom Sälj, Marknad & Ledarskap.

Exempel på ansvarsområden/arbetsuppgifter

  • Utveckla och vårda våra kundsamarbeten, bla inom tex Joint Business Planning/Gemensam affärsplanering, scorecard och kategoriprojekt
  • Vara expert på marknaden och kunderna, både internt och gentemot våra varumärkesägare
  • Följa och analysera nyckeltal för att identifiera, planera och utföra nya tillväxtinitiativ
  • Ansvarig för listning, distribution, hylla, pris och kampanj
  • Utifrån ovan skapa en årlig aktivitetsplans i samråd med Conaxess Trades marknadsavdelningen och varumärkesägare, innehållandes tex nyhetslanseringar och kampanjer
  • Planera, genomföra och följa upp överenskomna aktiviteter i planen
  • Supportera interna funktioner, Brand managers och fältsäljare, för att leverera på aktivitetsplanen och nå utsatta mål
  • Planera, genomföra och leda kundförhandlingar

Vi söker dig som har följande kompetenser/förmågor

  • Analytisk förmåga – du kan arbeta med stora mängder data, skapa rapporter och identifiera insikter som leder till konkreta planer
  • Kundorienterad – du kan bygga långsiktiga partnerskap med kunder som skapar gemensam framgång där du interagerar med olika avdelningar och nivåer hos kunder
  • Entreprenöriell förmåga – du är en problemlösare av rang som tänker utanför befintligt ramverk för att hitta nya bättre lösningar och arbetssätt
  • Kommersiell förmåga – du ser alltid till affären, har en naturlig fingertoppskänsla för detaljhandel och hittar nya sätt att skapa lönsam tillväxt

Vi ser gärna att du är en person som

  • Känner stort ansvar för ditt arbete och trivs i en dynamisk och snabbrörlig organisation
  • Är disciplinerad, driven och självgående, tar ett naturligt ägarskap över ditt ansvarsområde
  • Arbetar strukturerat och är noggrann
  • Är en lagspelare, dvs når framgång tillsammans med andra snarare än självständigt
  • Vill växa tillsammans med dina kollegor och din arbetsgivare
  • Har ett positivt förhållningssätt och ser möjligheter framför problem

Kvalifikationer för rollen

  • En liknande tjänst inom FMCG mot dagligvaruhandeln, servicehandel eller apotek. Du kan tex ha arbetat som Key Account Manager, Category Manager, Commercial Strategy Manager eller i annan kommersiell roll
  • Självständig användare av Officepaketet, framför allt Powerpoint, Excel och Outlook samt Teams
  • Eftergymnasial utbildning inom Ekonomi, Försäljning, Marknadsföring eller liknande

Vad vi erbjuder

Vi erbjuder dig en utvecklande roll i ett expansivt företag i ständig utveckling! Conaxess har en stark och varm företagskultur och präglas av hög energi, tillväxt och korta beslutsvägar. Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid, med placering på vårt nya kontor i Stockholm (Sundbyberg) eller i Malmö.

Kontakt

Vid ytterligare frågor, kontakta oss:

Simon Tännström
Talent Acquisition Consultant
+46 701 59 59 15
Mail