Conaxess Trade

Brand Manager

Conaxess Trade är 150 medarbetare, 35 st på våra kontor i Sundbyberg och Malmö och resten ute på fältet, som varje dag arbetar för att skapa tillväxt för våra samarbetspartners. Vi skall vara det ledande sälj-, marknadsförings- och distributörsbolaget för varumärkesleverantörer som vill utveckla sin marknadsposition. Vi arbetar både med välkända etablerade varumärken och lanseringar av nya varumärken, koncept och produkter. Vår produktportfölj består av en kombination av internationella varumärken och varumärken med svenskt ursprung. Vi verkar inom en mängd produktkategorier och driver försäljning gentemot dagligvaruhandel, servicehandel, apotek, fackhandel och foodservice. En dag på jobbet innebär hög energi, en kul stämning och korta beslutsvägar. Conaxess-gruppen ägs av Aurelius Invest, ett börsnoterat bolag med säte i München, Tyskland.

Vi älskar varumärken!

Vill du bli en del av ett engagerat företag vars yttersta mål är att skapa värde för både varumärkesägare, kunder och konsumenter?

Vi söker nu en Brand Manager som brinner för försäljning till vår marknadsavdelning. Conaxess Trades marknadsavdelning består av åtta personer som ansvarar för våra samarbetspartners/ varumärkesägare. I denna roll kommer du jobba med nyetablerade varumärken inom mat och hälsa med stort fokus på att driva tillväxt. Du kommer vara ansvarig för deras försäljning och vara delaktig på deras spännande varumärkesresa. Du kommer ha daglig kontakt med varumärkesägarna samt säkerställa kvaliteten i genomförande av bla aktivitets- och säljcykelplan. Du ansvarar även för att nå utsatta försäljningsmål per varumärke. Du kommer jobba väldigt nära både KAM och säljkårscheferna.

Exempel på ansvarsområden/arbetsuppgifter:

  • Vara daglig kontakt för varumärkesägaren
  • Skapa en årlig aktivitets- och säljcykelplan i samråd med varumärkesägare, innehållandes tex nyhetslanseringar och kampanjer
  • Förhandla och planera målsättningar för säljkåren tillsammans med varumärkesägaren
  • Analysera avvikelser mot de KPI och säljbudget som är satt och skapa actionplaner
  • Löpande komma med proaktiva förslag på hur vi kan driva ytterligare tillväxt
  • Säkerställa förankring och genomförande av aktivitetsplanen i övriga organisationen
  • Supportera våra säljfunktioner, Key Account Managers och fältsäljare, för att leverera på aktivitetsplanen och nå utsatta mål
  • Sälj- och marknadsrelaterad administration
  • Insamlande av produktinformation inför lansering
  • Bygga långsiktiga samarbeten med varumärkesägarna

Vi söker dig som 

  • Trivs i och har erfarenhet av en liknande tjänst inom dagligvaruhandeln. Du kan tex ha arbetat som Brand Manager, Account Manager, Key Account Manager, Category Manager eller Trade Marketing Manager.
  • Brinner för försäljning och vill vara med på en spännande tillväxtresa tillsammans med våra varumärkesägare
  • Kan ta fram och analysera data
  • Det anses meriterande om du har arbetat med säljkår tidigare eller varit i en säljkår

Vi ser gärna att du är en person som

  • Håller en hög servicenivå och brinner för att göra det lilla extra
  • Är en relationsbyggare med hög prestigelöshet
  • Är analytiskt med hög kommersiell förståelse
  • Arbetar strukturerat och är noggrann
  • Är driven och självgående, tar ett naturligt ägarskap över ditt arbete och dina arbetsuppgifter
  • Lever våra värderingar genom att i alla lägen agera affärsmässigt, prestigelöst och proaktivt
  • Har ett positivt förhållningssätt och ser möjligheter framför problem
  • Du är en orädd doer som har lätt för att ta kontakt med andra personer

Vad vi erbjuder

Vi erbjuder dig en utvecklande roll i ett expansivt företag i ständig utveckling! Conaxess Trade har en stark och varm företagskultur och präglas av hög energi, mycket humor och korta beslutsvägar. Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid, med placering på vårt kontor i Sundbyberg.

Kontakt

Vid ytterligare frågor, kontakta oss:

Louise Jonsson
Talent Acquisition Consultant
+46 739 46 86 44
Mail