Circle K

Supply Chain Manager

Circle K Sverige är en del av den globala koncernen Alimentation Couche-Tard Inc (Couche-tard) som är ett världsledande servicehandelsföretag med huvudkontor i Laval, Kanada. Mer än 90 000 personer arbetar i koncernen som omfattar ett nätverk med mer än 10 500 enheter i 27 länder. Den svenska verksamheten består av 760 bensinstationer som säljer och distribuerar bensin, diesel, fordonsgas, E85 och HVO100. Vi satsar nu också stort på att erbjuda snabbladdning för elbilar vid ett flertal stationer. Du har förmodlingen redan mött oss, kanske har du stannat till för en kopp kaffe, tankat bilen eller köpt något att äta på resan. För varje dag besöker 250.000 kunder oss där våra 3500 anställda har fokus på att göra vardagen enklare för dig som kund. Vi är mycket engagerade i klimat- och miljöfrågor och arbetar kontinuerligt med att erbjuda förnybara drivmedel och snabbladdningsmöjligheter som kan bidra till att minska klimatpåverkan för här ser vi att vi kan vara en del av lösningen. Vår vision är att vara världens mest uppskattade destination för service.

Vill du förändra världen med Circle K?

Circle K befinner sig just nu i en väldigt spännande fas då de är en ledande aktör inom drivsmedelsbranschen för ett fossilfritt Sverige. Circle K erbjuder de mest hållbara alternativen på marknaden och är Sveriges största leverantör av förnybara drivmedel och marknadsledare inom vår butiksaffär. När Circle K gör förändringar och driver sin verksamhet mot en hållbar framtid i alla led, så gör det skillnad på riktigt.

Nu söker vi efter en driven Supply Chain Manager till teamet för Koncept och Convenience Support. I rollen som Supply Chain Manager arbetar du med att säkra och optimera hela värdekedjan från leverantör till butik. Du ansvarar för att, tillsammans med kategorichefer, analysera, identifiera och genomföra aktiviteter som bidrar till att driva den svenska Convenienceaffären.

Teamet är en del av avdelningen för Marketing Development och består av 10 personer med placering på Circle K:s servicekontor i Stockholm. Uppdraget för avdelningen är att utveckla, marknadsföra och driva försäljning på Circle K:s ca 300 fullservicestationer. Här sitter kategorifunktionen, marknadsavdelningen, samt Koncept och Convenience support. Rollen rapporterar till Senior Manager Convenience Support.

Arbetsuppgifter och ansvar.

  • Ansvara för affärsrelationen med Circle K:s huvudgrossist, vilket innefattar löpande operativ drift av affären, bevakning av KPI:er och att driva gemensam utvecklings- och effektiviseringsprojekt.
  • Jobba med ständiga förbättringar i Convenience värdekedja för kostnadseffektivitet och/eller ökad servicenivå.
  • Övergripande ansvar för revideringsprocesser och ECR kalender för alla kategorier och sammanhållande i strategier för prissättning.
  • Leda utvecklingen av Circle K Sveriges Supply Chain managementplan.
  • Ansvara för Suggested Ordering vilket innefattar uppföljning, viss utrullning och stationsutbildning inom CK automatiska ordersystem

Vem du är.

Tjänsten passar dig som har tidigare erfarenhet av Supply Chain Management och som nu vill ta nästa steg i din karriär. Vi tror att du en universitetsutbildning inom ekonomi eller motsvarande arbetslivserfarenhet. Vi tror även att du har tidigare erfarenhet av liknande arbetsuppgifter och god affärsförståelse och kundinsikt samt vana att agera kravställare. Det är en fördel om du har tidigare erfarenhet av att jobba med systemet Relex, dock ej något krav. Vidare har du goda kunskaper i svenska och engelska i tal och skrift då kommunikationen kan ske på båda språken.

För att trivas i den här rollen och kunna prestera optimalt behöver du ha förmågan att omsätta strategin till handling och se de viktiga detaljerna. Du arbetar utifrån helheten, är analytisk men drivs också av att se resultat. Du behöver ha förmågan att på ett enkelt och tydligt sätt kommunicera kring de initiativ/beslut som fattas.

Mer om Circle K och vad du får: 

Att du ska ha kul på jobbet och tycka om dina arbetsuppgifter betyder allt för oss på Circle K. Och för att trivas hos oss behöver du snabbt kunna anpassa dig till nya omständigheter, gilla ett högt arbetstempo och älska att ge service med hög kvalitet. Vi sitter i helt splitternya lokaler på Mariatorget på Södermalm, där vi jobbar aktivitetsbaserat för att stärka vår kultur, öka vårt engagemang och tillsammans nå dit vi vill. Så här beskriver våra medarbetare egenskaper som kan vara bra att ha när du kommer till oss: Prestationsinriktad, team player, prestigelös och dynamisk. 

Kontakt

Vid ytterligare frågor, kontakta oss:

Malin Johansson
Senior Search Associate
+46 760 10 13 52
Mail
Eva Danling
Consultant
+46 761 68 17 11
Mail