Har du gedigen erfarenhet av strategisk projektledning, stort intresse för verksamhetsutveckling och brinner för att påverka och göra skillnad? Är du en initiativtagande person som är skicklig på kravhantering, förändringsledning och processmodellering? Då kan rollen som Projektledare/Affärsutvecklare vara helt rätt för dig!
Till vårt PMO söker vi en erfaren projektledare som kommer att få en betydelsefull roll för vår verksamhetsutveckling. Du kommer med din kunskap och erfarenhet av projektledning att vara en viktig kugge för att driva våra projekt i mål. På projektkontoret leder och coachar vi interna intressenter i verksamhetsutvecklande och visionära projekt som spänner över samtliga affärsområden – ex sälj/marknad, HR/Ekonomi och lager/logistik – ofta med koppling till digitala initiativ. Det är därför viktigt att du har förståelse för och är intresserad av hela företagets näringskedja. Förutom att leda projekt deltar du även aktivt vad gäller initiativ och förslag i utvecklingen av den del av verksamheten där projekten utförs.
En viktig del i din roll blir att engagera projektmedlemmar under projektens gång, stötta delprojektledare inom verksamheten gällande mål och prioritering, ansvara för uppföljning/rapportering av pågående projekt samt att hålla presentationer inför styrgrupper och ledningsgrupper. Variationen av arbetsuppgifter är stor och vi värdesätter därför din förmåga att kunna driva stora, strategiska projekt, tvärfunktionella projekt samt mindre projektinitiativ parallellt. Vi har en öppen, transparent och prestigelös atmosfär och driver våra projekt med ett agilt förhållningssätt.
Som Projektledare/Affärsutvecklare rapporterar du till Head of PMO. Tjänsten är placerad på Ahlsells huvudkontor i Marievik, Liljeholmen.
På Ahlsell har vi en professionell, vänlig och affärsorienterad kultur. Vi värdesätter lagarbete och gillar att lyckas i team! Vi hjälps åt för att nå våra mål och strävar ständigt efter att utveckla våra kundrelationer. Vi söker därför dig som är nyfiken på att lära dig nya saker och vill dela med dig av kunskap. Du är prestigelös och skicklig på att kombinera din analytiska förmåga med affärssinne. För att trivas hos oss behöver du vara van vid att ta egna initiativ och driva ditt eget arbete samtidigt som du har lätt för att samarbeta med kollegor.
Ahlsellandan bygger på vårt affärsmannaskap som kan beskrivas av värdeorden; ansvar, öppenhet och enkelhet.
Ansvar
Vi tar ansvar och är den partner som kunden vänder sig till först. Vi tar ansvar för att våra affärer utvecklas och är lönsamma. Alla i organisationen ansvarar för att skapa en arbetsmiljö där vi utvecklas både som människor och i våra yrkesroller.
Jag tar ansvar!
Öppenhet
Vi är öppna i våra kontakter med andra. Vi är öppna för nya idéer och förslag. Genom att vara öppna bygger vi förtroende, både med våra medarbetare, kunder och leverantörer. Vi vet att den bästa arbetsmiljön skapas av människor med olika bakgrund och erfarenhet. Hos oss finns en arbetsmiljö som uppmuntrar till nya idéer och metoder och här är det enkelt att se möjligheter.
Jag är öppensinnad!
Enkelhet
Det är enkelt att göra affärer med Ahlsell. Vi är jordnära, okomplicerade och tydliga. Vi finns alltid nära tillhands för våra kunder och det är enkelt att förstå vårt erbjudande. Vi fattar snabba beslut och fokuserar på det som är viktigt. Vi strävar efter att vara en partner som underlättar våra kunders vardag.
Jag gör det enkelt!