Axo Finans

Talent Acquisition Manager

Axo Finans är en låneförmedlare som grundades 2008 och står under tillsyn av Finansinspektionen. Vi är en nordisk koncern med verksamhet i Sverige, Norge, Danmark och Finland med över 110 medarbetare. Varje månad hjälper vi tusentals kunder med att se över och förbättra sin privatekonomi genom att jämföra låneerbjudanden från över 35 banker och långivare.

Om rollen

Vill du arbeta i ett expansivt bolag och ha en nyckelroll i vår fortsatt utveckling? Då har vi tjänsten för dig! Vi söker nu en talent acquisition manager som kan hjälpa oss att växa på den nordiska marknaden! Som talent acquisition manager kommer du att bli en del av ett fantastiskt gäng i centrala Stockholm men samtidigt jobba mot flera av våra nordiska marknader. Du jobbar nära rekryterande chefer men vi förutsätter att du kan driva och ta egna initiativ kopplat till arbetet.

Dina huvudsakliga arbetsuppgifter blir:

  • Onboarda och säkerställa att våra nya medarbetare får de bästa möjliga förutsättningarna för att lyckas i sina roller
  • Följa upp utvecklingen och vara en stark kulturbärare inom företaget
  • Ansvara löpande för HR relaterade frågor och administration

Initialt kommer ditt fokus att vara på rekrytering mot vår sälj- och techavdelning, men i förlängningen även inkludera att stödja samtliga avdelningar och även andra marknader inom Axo Group.

Givet uppdraget och bredden i rollen ser vi gärna att du har erfarenhet av:

  • Rekrytering via extern byrå, Linkedin samt sociala media plattformar
  • Aktivt arbete med diversity i rekryteringsprocess
  • Employer branding
  • Arbetsrätt och avtal
  • Utbildning inom personal/HR/Rekrytering

Du rapporterar till VD och du blir en nyckelperson för att vi ska kunna fortsätta vår tillväxtresa. Axo Finans är en av Sveriges ledande låneförmedlare som just nu befinner sig i en mycket expansiv fas och detta är en unik möjlighet att få komma in i ett tidigt skede. Samtidigt som vi har högt uppsatta mål så har vi har ett stort fokus på att du som jobbar hos oss ska trivas bra och ha roligt på jobbet! Vi hjälper varandra med att lyckas och tillsammans firar vi våra framgångar!

Utöver ovan erfarenhet tror vi att du:

  • Är genuint intresserad av människor och drivs av att se andra lyckas
  • Är positiv och gärna sprider positiv energi
  • Jobbar strukturerat men trivs när det händer mycket på samma gång
  • Är bekväm med att lyfta personer som presterar bra men även sätta och ansvara för en utvecklingsplan där det behövs

Övrig information:

  • Kontor centralt på Kungsgatan i Stockholm, 3 min promenad från Centralen
  • Ett bra förmånspaket med pension, friskvård och försäkringar
  • Goda utvecklings- och karriärmöjligheter

Kontakt

Vid ytterligare frågor, kontakta oss:

William Hagberg
Partner Talent Acquisition
+46 735 29 19 95
Mail