I rollen som Head of Marketing & E-commerce har man ett brett ansvar för kommunikation, marknadsföring och e-commerce för Elgiganten på den svenska marknaden. Man leder ett team på totalt 14 medarbetare inom områdena marketing, PR, e-commerce och analys, varav tre personer är direktrapporterande som teamleads. Elgiganten är en del av Elkjöp och i rollen jobbar man både på lokal och nordisk nivå. E-commerce är ett prioriterat område och fokus i rollen framåt kommer att handla mycket om att fortsätta driva den digitala utvecklingen, där kundresa, kundupplevelse och kundlojalitet blir centrala. Hållbarhet är ytterligare ett prioriterat område och kommer att vara ett viktigt inslag i rollen, kopplat till kommunikation och varumärke.
Rollen ingår i den svenska ledningsgruppen och rapporterar till VD.
För oss är det viktigt att bidra på alla sätt vi kan. Vi arbetar kontinuerligt med att minimera vår påverkan på miljön samt har vår egen fond där vi genom lokala och nationella initiativ bistår med produkter, vägledning och ekonomiskt stöd till organisationer för att hjälpa människor som hamnat i digitalt utanförskap.
Vi som arbetsgivare arbetar ständigt med alla medarbetare ska känna sig sedda, ska erbjudas utvecklingsmöjligheter och ingå i en gemenskap. Vi erbjuder alla våra medarbetare flera hundratals fysiska klassrumsträningar och digitala utbildningar i vår egen interna utbildningsportal och har Nordens största utbildningsarena som årligen hålls i Norge. Vi värdesätter utveckling högt och det finns stora möjligheter att utvecklas och klättra internt om viljan och engagemanget finns.