Nu söker vi dig som verkligen vill göra skillnad genom en nyckelroll inom ett tillväxtbolag. Smakbox har en stark grund i form av en unik och lönsam affärsmodell med hög tillväxt, nöjda kunder och ett starkt team. Vi vill nu höja nivån och ta nästa steg genom att få in ännu fler prenumeranter och behålla dem under ännu längre tid, i detta arbete blir du en stark bidragande kraft.
Du kommer i denna roll ha ett ansvar för marknadsföringen och online-försäljningen. Det innefattar att få in nya prenumeranter och säkra att de stannar länge, att få tillbaka tidigare prenumeranter och att jobba med merförsäljning såsom kallt tillägg, extrabox och gåvoförsäljning. Vidare ansvarar du för varumärket, community med mindre influencers och hur kommunikationen och interaktionen ska ske kring produkterna i Smakbox.
Den viktigaste uppgiften är att säkra inflödet av nya prenumeranter genom olika marknadsaktiviteter och samarbeten, där Smakbox har ett starkt fokus på konvertering. Samtidigt är det viktigt, att på ett effektivt sätt, bygga vidare och stärka upplevelsen och kännedomen om Smakbox. Som ett stöd i detta arbete finns pågående IT-utvecklingsprojekt och etablerade samarbeten med byråer och specialister, samtidigt är vi öppna för förändring utifrån de resurser vi har och skapar framåt.
Du blir en del av nya ledningsgruppen som tar form i 2023. Du rapporterar till en av grundarna som tidigare haft denna roll. Vidare innebär rollen ett personalansvar för tre personer som ingår i marknadsteamet.
Ansvarsområden
- Utifrån satta mål säkra en strategisk och taktisk marknadsplan för att nå uppsatta mål för inflödet av nya prenumeranter.
- Säkra idé och plan för både betalda och organiska aktiviteter för att möta behovet av nya prenumeranter. Här ingår även att identifiera och initiera större samarbeten med utbyten eller sammanhang där Smakbox kan uppmärksammas och hitta nya säljkanaler.
- Huvudansvarig för Smakbox grafiska identitet och manér och hur kommunikationen och interaktionen ska ske kring produkterna i Smakbox.
- Huvudansvarig för att hemsidan speglar Smakbox tjänster på bästa sätt samt är optimerad för maximal konvertering.
- Styra så att Smakbox community med influensers och prenumeranter bidrar till hög kännedom för Smakbox och deltagande varumärken genom digital räckvidd och högt engagemang.
- Säkra att relevanta KPI följs upp löpande tillsammans med ansvariga för analys.
- Helhetsansvarig för marknadsbudgeten och att aktiviteter planeras och genomförs inom ramen för uppsatta KPIer.
Erfarenhet och kompetens
- Minst fem års erfarenhet av en liknande roll.
- Kommersiell drivkraft och helhetsförståelse för affär och kundnytta.
- Erfarenhet från en entreprenöriell miljö med bevisad tillväxtresa där både försäljning skapats och varumärke har byggts på ett effektivt sätt.
- Erfarenhet från ett e-handelsbolag är önskvärt.
- Erfarenhet av ledarskap.
- Svenska och engelska, flytande i tal och skrift.
- Akademisk examen är meriterande.
Personliga egenskaper
- Du är en driven, resultatorienterad och får saker att hända.
- Du är kommersiellt lagd och har ett stort intresse för siffror och affären.
- Du har en kreativ höjd och känsla för detaljer, samtidigt som du har en god strategisk förmåga.
- Du är nyfiken och håller dig ständigt uppdaterad.
- Du har mod och vågar utmana när det behövs.
- Du är prestigelös.
- Du är kommunikativ i tal och skrift.
Hos Smakbox erbjuds du en unik möjlighet att utvecklas snabbt i en dynamisk och entreprenöriell miljö. Smakbox team består av 9 engagerade kollegor som jobbar målmedvetet men samtidigt ser till att ha tid för återhämtning och att ha kul ihop. Smakbox sitter i fina lokaler ett stenkast från Mall of Scandinavia i Solna.