Brummer & Partners

Produktägare Digitala tjänster

Brummer & Partners är en ledande europeisk hedgefondförvaltare inom multistrategi. Vi ska generera absolut avkastning oavsett marknadsmiljö och vara lågt korrelerade med andra tillgångsslag som aktier och räntor. Vår vision är att genom ständig förädling av Brummer Multi-Strategy vara valet hos alla initierade investerare som vill diversifiera sina portföljer, d.v.s. stärka balansen mellan avkastning och risk. Brummer & Partners grundades i Stockholm och lanserade Nordens första hedgefond 1996. Idag har gruppen cirka 300 anställda världen över och förvaltar 118 miljarder SEK.

Rollbeskrivning

Som Produktägare Digitala tjänster hos Brummer & Partners driver du utveckling och förvaltning av våra digitala kanaler, tjänster och funktioner. Du är länken mellan kommunikation, teknik och affär, och du säkerställer att prioriteringar och utvecklingsinitiativ genomförs effektivt för att optimera löpande drift och förverkliga vår digitala strategi. Du ingår i Group Communications, ett team på sex personer som ansvarar för koncernens kommunikationsmix både internt och externt. I rollen samarbetar du tätt med vårt interna systemutvecklingsteam, där du fungerar som beställare samtidigt som du koordinerar gentemot verksamhetsmässiga intressenter. Tjänsten utgår från Brummer & Partners kontor på Norrmalmstorg.

Ansvar och arbetsuppgifter

  • Produktägarskap för Brummer & Partners digitala kanaler, tjänster och funktioner med ansvar för både förvaltning och utveckling.
  • Prioritera och balansera mellan löpande drift och utvecklingsinsatser.
  • Driva kontinuerlig analys och förbättring av existerande tjänster och funktioner, system och processer samt verktyg.
  • Ansvara för utvecklingen av extern webbplats och inloggade tjänster, i nära samarbete med interna team och externa leverantörer.
  • Säkerställa tydlig kommunikation och förankring kring prioriteringar och utvecklingsplaner gentemot såväl stakeholders som utvecklingsteam.
  • Verifiera att tekniska lösningar möter kundernas och verksamhetens behov både på kort och lång sikt.

 

Kvalifikationer och erfarenhet

  •  Eftergymnasial utbildning inom relevant område, gärna med koppling till teknik, digitalisering eller finans.
  •  +3 års erfarenhet av produktägande och produktutveckling i agila miljöer.
  • Dokumenterad erfarenhet av teknisk projektledning och kravställning, inklusive att översätta verksamhetsbehov till kravspecifikationer/user stories. Förmåga att delta i arkitekturella diskussioner och förstå IT-infrastruktur och driftsmiljöer. Kunna anpassa budskap och språk för både en teknisk och icke-tekniskmålgrupp.
  • Erfarenhet av User Experience, QA, Prototyping, Adobe Creative Cloud, CMS-verktyg (Optimizely), JIRA och Google Analytics.
  •  Mycket goda kunskaper i svenska och engelska, såväl i tal som i skrift.
  •  Erfarenhet från handel med finansiella instrument/och eller försäkringar är ett stort plus.

Personliga egenskaper

  • Logisk, analytisk och noggrann med bevisad uthållighet att driva processer från start till mål.
  • Förmåga att se både helhet och detaljer, samt nyfikenhet att förstå komplexa samband.
  • Ett genuint intresse för teknik, digital transformation och kommunikationens affärsnytta.
  • Intresse för kapitalförvaltning och finansiella marknader.
  • Trivs i en dynamisk, kunskapsintensiv miljö där förändring är en naturlig del av vardagen.
  • Empatisk och inkännande med förmåga att engagera och skapa förtroende internt och externt.
  • Strukturerad projektledare med förmåga att samordna insatser över olika kompetensområden.
  • Prestigelös lagspelare som tar initiativ, är hjälpsam och inte tvekar att kavla upp ärmarna när det behövs.

Kontakt

Vid ytterligare frågor, kontakta oss:

Hanna Reventberg
Executive Search Consultant
+46 76 162 99 10
hanna.reventberg@headagent.se
Ida Thyberg
Talent Acquisition Specialist
+46 73 309 19 78
ida.thyberg@headagent.se