Vill du vara med och skapa en av Sveriges största streamingtjänster? C More är företaget som med en miljon betalande digital-tv-kunder i bagaget nu tar sig an streamingmarknaden på riktigt. Vi har det största och bästa utbudet av svenska och nordiska filmer och serier samtidigt som vi har ett stort utbud av filmer och serier från Hollywood. Utöver det har vi Sveriges fyra största sportligor; SHL, Hockeyallsvenskan, Allsvenskan och Superettan. Vi är ett spännande och drivet bolag mitt i en digital transformation och har ett av Sveriges största mediehus som ägare. Du arbetar tillsammans med cirka 80 engagerade och drivna kollegor i ett kreativt och nyrenoverat kontorslandskap.
Som Webbanalytiker får du vara med och bygga upp en ny roll och ansvara för konverteringsoptimering, där du får möjligheten att komma in och ta för dig och växa i rollen och företaget.
Är du den vi söker?
I rollen som Webbanalytiker med fokus på konverteringsoptimering kommer ditt primära fokus att ligga på att analysera, granska och genomföra förändringar på cmore.se så att tjänsten är optimerad för konvertering.
Det är viktigt att du kan komma in i en ny roll i en ny avdelning på företaget och snabbt kunna hitta din plats. Till din hjälp finns det i teamet analytiker, säljare och marknadsförare. Alla med ett starkt driv och högt engagemang för att driva verksamhet, produkt och affär framåt.
I rollen kommer ett stort ansvar ligga på dig att driva helhetsansvaret kring konverteringsoptimeringen. Det är därför viktigt att vara en retoriker med en god förmåga och möjlighet att förklara för många olika stakeholders med olika förkunskaper vad som ska göras och hur. I rollen kommer du att få möjligheter att testa och lära i en organisation som snabbt vill utvecklas och bli bättre.
Vi förväntar oss att du:
• Har minst fem års arbetslivserfarenhet, gärna både från byrå och kund.
• Är en självgående person som har kompetens att se och förstå potential utifrån C Mores data.
• Kan vara en projektledare och verka drivande gentemot andra avdelningar för att se till att förändringar och arbete genomförs.
Är en god extern och intern-kommunikatör kring resultat för att kunna skala upp och återanvända kunskapen från konverteringsoptimeringen i andra kanaler och uttryck.
• Har lång erfarenhet från e-handel och har optimerat produkter, sajt, creatives och copy i syfte att öka konverteringen.
• Kan agera som kravställare gentemot teknik och produktägare, det vill säga ha en grundkunskap kring begrepp och tekniska lösningar.
• Kan agera som kravställare gentemot marknad- och säljorganisationen.
• Erfarenhet av A/B-testverktyg och deras implementation på sajten.
• Helhetsförståelse för den digitala affären vad gäller konvertering, life-time value och antichurn.
Meriterande
• Erfarenhet från andra mediehus eller koncerner, kan se möjligheterna I samarbeten.
• erfarenhet av att jobba med abonnemangsprodukter
Vår Kultur
Att trivas i en miljö och en bransch som ständigt utvecklas och där kontinuerligt nya möjligheter öppnas är en förutsättning. Vi strävar efter att alltid göra oss själva bättre än vad vi var igår genom att testa nya saker och våga utmana våra föreställningar. I vår vardag bygger vi relationer och är generösa med vår kunskap och goda idéer. Är du den perfekta kandidaten lyfter du blicken i alla sammanhang och fattar smarta beslut som stärker företagets affär. Vi förväntar oss att du med mod, nyfikenhet och entusiasm bidrar till att utveckla partners, kollegor och branschen.
I denna rekrytering samarbetar C More med Head Agent–Executive Search och Headhunting. För att söka tjänsten vänligen besök https://www.headagent.se/pagaende-uppdrag/
För att veta mer om tjänsten, vänligen kontakta Cecilia Herlitz 0704-19 27 13 , cecilia.herlitz@headagent.se eller Linda Elvelin Österman 073-508 35 86 linda.elvelin.osterman@headagent.se