SAS

Affärsutvecklare CRM

Our vision: To make life easier for Scandinavia´s frequent traveler. With SAS you are part of a community experiencing easy, joyful and reliable services, delivered the Scandinavian way. SAS is Scandinavia´s largest airline with approximately 1100 departures per day to our 136 destinations. SAS is a part of Star Alliance which gives our passengers access to destinations worldwide.

SAS vision är att göra livet enklare för Skandinaviens mest frekventa resenärer. Med SAS får du uppleva service i världsklass. SAS är Skandinaviens största flygbolag med ungefär 1100 avgångar per dag till 136 destinationer. I fjol flög cirka 27 miljoner passagerare världen över med SAS. SAS är en del av Star Alliance vilka erbjuder passagerare tillgång till resor över hela världen.

Varje dag reser ca 80 000 resenärer med SAS. För att kunna vara Skandinaviens bästa flygbolag och bli mer kundfokuserade har SAS gått in i en oerhört spännande fas, där digitalisering, relevans och kundutveckling står i fokus för SAS de kommande åren.

Till SAS CRM team inom Brand & Marketing söker vi nu en Affärsutvecklare CRM som kommer att bygga upp ett av nordens mest avancerade CRM initiativ till 2016/2017. I SAS CRM team som idag består av 16 personer ges du möjligheten att utvecklas i en innovativ miljö där kundbearbetning och kundupplevelse går in i en ny fas.

ARBETSUPPGIFTER OCH ANSVARSOMRÅDEN

Rollen kommer att stödja kundresan i alla digitala kanaler och ditt arbetsfält kommer sträcka sig från SAS samtliga kommersiella enheter såsom Eurobonus, Attached, Ancillery och Revenue – både B2B och B2C. Arbetet berör både Eurobonus ca 4,2 miljoner medlemmar så väl som SAS övriga kunder. Dina arbetsuppgifter kommer bland annat innefatta att:

• Starkt bidra till att exekvera och implementera nya CRM strategin 2016/2017.

• Förbättra kundernas uppfattning och erfarenheter genom att införa personaliserad kommunikation i alla kanaler med syfte att öka intäkter, förbättra kundupplevelsen, öka återköp samt öka antalet frekventa resenärer.

• Tillsammans med analysteamet förstå, beskriva och presentera SAS kunders resvanor och beteenden.

• Utifrån behov utveckla och implementera ny kundriven kommunikation och nya CRM program.

• Säkerställa att CRM – aktiviteterna stödjer kundresan i alla digitala kanaler – stort fokus på omnichannel.

• Sitta med i CRMs ledningsgrupp tillsammans med Analyschef och Teamleader riktad kommunikation.

Erfarenhet:

• Akademisk examen motsvarande Fil. Kand., Ekonomexamen, Master of Science eller liknande.

• Djup erfarenhet inom CRM och kundbearbetning, digital kommunikation, kundinsikt samt riktad marknadsföring.

• Erfarenhet av affärsutveckling med fokus på kundbearbetning.

• Förståelse för begrepp som customer and marketing automation, CLV-maximering, kundstrategier och retention.

• Erfarenhet av att arbeta multi/-omnichannel.

Vi söker dig som:

Är pragmatisk och lösningsfokuserad och hela tiden har kunden i fokus. Du har vana att hantera siffror och innehar starka presentations- och projektledarerfarenheter. Du har en gedigen erfarenhet av att förstå samband och koppla dessa mot kunders olika behov. Som person gillar du att samarbeta i team, samtidigt som du trivs med att ta ansvar för dina uppgifter och vara självgående.

Vi erbjuder

Vi erbjuder dig en bred och strategisk roll som innebär spännande, utmanande och utvecklande arbetsuppgifter där vi tillsammans sätter CRM på kartan i Norden i ett spännande bolag i stor omställning.

För mer information om tjänsten vänligen kontakta Sarah Bouvin: sarah.bouvin@headagent.se, +46 76 820 46 48 eller Magdalena Karlsson: Magdalena.karlsson@headagent.se +46 76 322 21 59