Bisnode

Sales Manager

Smart Data är vår tids hårdvaluta. I dagens digitala informationsöverflöd är det viktigare än någonsin att kunna förädla, analysera och förstå data. Vi på Bisnode är dedikerade till att leverera insikter för att hjälpa våra kunder att fatta smartare beslut.

Vi på Bisnode drivs av en ambition som genomsyrar allt vi gör, vi vill göra det möjligt för våra kunder att fatta smartare beslut. Här hittar du individer som med sin expertis, kultur, humor och sina idéer berikar verksamheten. För det är när alla bidrar med sina styrkor som Bisnode utvecklas som företag. Bisnode finns idag i 17 europeiska länder, är totalt omkring 2 600 medarbetare i Europa, varav 700 i Sverige.

Läs mer om hur det är att jobba på Bisnode här: bisnode.com/karriar.

Sales Manager med ansvar för AAA+

Nu söker vi dig som brinner för att göra affärer och som genom ett gott ledarskap vill vara med och forma vår tids mest spännande bransch. SMB (Small & Medium Business) är en innesäljsorganisation inom Bisnode som idag består av cirka 80 personer. Vi säljer kredit-, affärs- och marknadsinformation till små och medelstora företag, främst över telefon.

Till avdelningen Inside Sales inom SMB söker vi nu en Sales Manager som vill vara med och utveckla framtidens B2B-försäljning och ansvara för det unika varumärket AAA+. Som Sales Manager rapporterar du direkt till Sales Director och sitter med ledningsgruppen för SMB. Till din hjälp har du bland annat 2 direktrapporterande Team Managers samt interna resurser inom bland annat

operations, produktutveckling och marknadsföring.

Ansvarsområden

• Leda säljorganisationen bestående av ca 25 telesäljare samt Team Managers till att göra fler affärer.

• Vara en del i att bygga upp Bisnodes nya säljorganisation B2B – skapa struktur, ansvara för att utveckla processer, arbetssätt och rutiner för säljteamen.

• Utveckla erbjudanden för befintliga och nya kunder.

• Ansvara för samarbeten med externa säljpartners.

• Huvudansvar för Bisnodes välrenommerade ratingmodell AAA+ – försäljning, paketering och utveckling av produktområdet.

Kompetenser – vi söker dig som har/är:

• 5-10 års ledarerfarenhet – du har med fördel även varit ledare för andra chefer.

• Erfarenhet av försäljning och marknadsföring B2B – du är van att jobba med försäljning via telefon.

• Akademisk examen inom Ekonomi eller motsvarande.

• Mycket goda ledaregenskaper – du känner dig trygg i din ledarroll och har ett coachande och motiverande förhållningssätt till dina medarbetare.

• God affärsförståelse och ett kommersiellt driv med starkt fokus på resultatet.• • Analytisk förmåga – du förstår och analyserar komplexa frågor/problem och fattar genomtänkta beslut.

• Struktur och ett systematisk arbetssätt – du förstår vikten av goda processer och välgenomtänkt uppföljning.

• Lagspelare som samarbetar effektivt med andra – du delar med dig av kunskaper/erfarenheter samt stödjer ditt team för att uppnå gemensamma mål.

• Uppskattar en rak och tydlig dialog och högt i tak.

• Trygg i din person – du främjar en stabil och förtroendeskapande kultur och stödjer /uppmuntrar ditt team när det uppstår problem.

• Positiv person som sporras av utmaningar.

För att veta mer information om tjänsten vänligen kontakta Sarah Bouvin; Sarah.bouvin@headagent.se (076-8204648) eller Magdalena Karlsson; Magdalena.karlsson@headagent.se (076-322 21 59).