Bisnode

Digital Marknadsförare

Smart Data är vår tids hårdvaluta. I dagens digitala informationsöverflöd är det viktigare än någonsin att kunna förädla, analysera och förstå data. Vi på Bisnode är dedikerade till att leverera insikter för att hjälpa våra kunder att fatta smartare beslut.

Vi på Bisnode drivs av en ambition som genomsyrar allt vi gör, vi vill göra det möjligt för våra kunder att fatta smartare beslut. Här hittar du individer som med sin expertis, kultur, humor och sina ideéer berikar verksamheten. För det är när alla bidrar med sina styrkor som Bisnode utvecklas som företag. Bisnode finns idag i 18 europeiska länder, är totalt omkring 2 400 medarbetare i Europa, varav 700 i Sverige.

Digital marknadsförare med analyskompetens

Till Bisnode Sveriges marknadsorganisation söker vi en Digital Marknadsförare med Analyskompetens. . Vi letar efter dig som brinner för digital marknadsföring och konvertering och vill in i ett snabbrörligt sammanhang där du får chans att utforma en helt ny roll. I tjänsten kommer du att få möjlighet att planera, utveckla, underhålla och analysera Bisnode Sveriges närvaro i digitala marknadskanaler samt driva och öka trafiken.

Arbetsuppgifter

• Ta fram strategier och implementera arbetet att driva relevant trafik och utveckla besökarnas engagemang i Bisnode Sveriges digitala marknadskanaler

• Komma med egna initiativ på digitala marknadskampanjer för att stötta bolagets affär och varumärke.

• På uppdrag av Account Based Marketing Manager planera, genomföra och följa upp IP-styrd bannerannonsering.

• På Uppdrag av Field Marketing Manager planera, genomföra och följa upp digitala marknadskampanjer.

• Analysera trafik och användande av Bisnode Sveriges marknadskanaler med hjälp av bl.a. Google Analytics eller andra relevanta verktyg.

• Stötta redaktionen i contentarbetet kopplat till SEO/SEM och övriga proaktiva förbättringsåtgärder och vara beställare gentemot SEO/SEM-byråer.

Kompetenser

Vi tror att du

• är van att ta fram digitala strategier som en del av en övergripande marknadsplan,

• har en god analytisk förmåga och gedigen erfarenhet av olika verktyg inom digital marknadsföring och uppföljning/analys,

• har en god förståelse för den digitala affären med bra överblick och kunskaper om alla delar av digital marknadsföring och försäljning,

• är specialiserad inom lead generation-program inom B2B samt marketing automation,

• har arbetat med att uppsatta KPI:er/ och tagit fram egna affärskopplade KPI:er för olika kanaler och följt upp dem,

• är kundfokuserad med förståelse för kundresa och långa, ibland komplexa säljprocesser som går in och ut ur de digitala kanalerna,

• har erfarenhet av affärsdrivande och mätbar content marketing inkl. SEO- och outreacharbete,

• har arbetat med optimering och a/b-testning.

Intresserad?

För mer information om tjänsten kontakta gärna researcher Sophia Brown på Sophia.brown@headagent.se 076 000 11 50 eller konsult Linda Elvelin Österman på linda.elvelin.osterman@headagent.se, 073 508 35 86.