Infotech Access AB är ett dotterbolag till Infotech AS som grundades i Norge 1993. Vår huvudsakliga verksamhet är rådgivning och utveckling av kundanpassade IT-lösningar. Med våra webbservrar, erbjuder vi traditionella och skräddarsydda webbtjänster främst riktat till byggbranschen. Våra tjänster är molnbaserade och nås från datorer, surfplattor och smartphones. Alla kan använda dem, oavsett IT-vana.
För mer information besök gärna Infotech Access AB’s hemsida: http://www.infotechaccess.se
Nu söker vi dig som brinner för att göra affärer och bygga bolag! Infotech Access AB befinner sig i en kraftig expansionsfas och söker nu en Country Manager med operativt ansvar för den svenska marknaden. I rollen som Country Manager ansvarar du för all daglig ledning och utveckling av ett bolag i tillväxt. Du är den drivande kraften som ansvarar för att organisationen drivs framåt till nästa utvecklingsfas och bär huvudansvaret för den svenska verksamheten – från kvalitet till lönsamhet. Du förväntas till en början agera och leda verksamheten självständigt för att inom kort bygga upp den svenska organisationen.
Det här är en roll för dig som vill arbeta både på en strategisk och operativ nivå då bolaget är under tillväxt. Du förväntas bygga upp den svenska organisationen, arbeta operativt med försäljning och bygga långsiktiga kundrelationer. Tjänsten rapporterar till VD i Norge och är placerad i Stockholm.
Vidare ansvarar du för:
• Uppsökande försäljning B2B och marknadsföring gentemot byggprojekt och byggföretag
• Bygga och förvalta nya och befintliga kundrelationer
• Ta fram och sammanställa försäljningsprognoser
• Bidra till affärsutveckling av verksamheten i Sverige
Erfarenheter/kvalifikationer :
• God kännedom om och erfarenhet från försäljning av IT-lösning och abonnemangsförsäljning B2B
• Erfarenhet av entreprenöriella organisationer – skapat tillväxt
• Erfarenhet av att bygga upp försäljningsorganisationer
• Erfarenhet av personalledning då du förväntas bygga upp och leda försäljningsorganisationen
• Erfarenhet av försäljning mot byggbranschen är mycket meriterande
Personliga egenskaper:
• Handlingskraftig och når dina mål med engagemang och beslutsamhet. Du tycker om och genomför resultat som når hög kvalitet
• Du är affärsorienterad, ser och tar vara på affärsmöjligheter.
• Du tycker om att ha mycket ansvar och tar ofta egna initiativ med fokus på att nå goda försäljningsresultat
• Du är nätverkande och kan med enkelhet skapa ett användbart nätverk med kontakter och relationer
• Du är effektiv i din kommunikation, kommunicerar klart, tydligt och strukturerat
Rollen är placerad i Stockholm men resande inom Sverige ingår.
För att veta mer om tjänsten vänligen kontakta ansvarig researcher Magdalena Karlsson; Magdalena.karlsson@headagent.se (076-322 21 59) eller ansvarig konsult Andrea Strand; Andrea.strand@headagent.se