Kredinor AB

VD/Country Manager

 Kredinor befinner sig i en expansionsfas och söker nu en VD/Country Manager med ytterst ansvar för den svenska marknaden. Vi söker dig som brinner för att göra affärer och bygga bolag. I rollen som VD/Country Manager kommer du att få bygga upp den svenska verksamheten från scratch och ansvara för all daglig ledning och utveckling av ett bolag i tillväxt. Initialt kommer du själv att ansvara för att bygga upp och leda verksamheten, för att inom kort utöka den svenska organisationen med fler nyckelfunktioner. 

Det här är en roll för dig som vill arbeta både på en strategisk och operativ nivå, då bolaget är under tillväxt. Du förväntas bygga upp den svenska organisationen, arbeta operativt med försäljning och bygga långsiktiga kundrelationer och samtidigt ha en strategisk höjd med ansvar för affärsplan, utveckling och lönsamhet. Tjänsten rapporterar till styrelsen i Norge och är placerad i Stockholm. 

Övergripande ansvarsområde

  • Ytterst ansvarig för att etablera Kredinor som ett inkassoföretag på den svenska marknaden, vilket innebär allt från att skaffa lokaler, skapa relevant kommunikation, till att i ett senare skede bygga upp en organisation.
  •     Sätta rutiner och processer för verksamheten.
  •     Bygga nya och förvalta befintliga kundrelationer.
  •     Sätta affärsplan och ansvara för affärsutveckling av verksamheten i Sverige.
  •     Definiera och utveckla produktportföljen.
  •     Ytterst ansvarig för lönsamheten för den svenska marknaden.

Erfarenhet och kompetens

  •     Formell universitetsutbildning på masternivå.
  •     God kännedom om inkassoverksamhet är ett krav.
  •     God ekonomisk förståelse.
  •     Erfarenhet av personalledning.
  •     Erfarenhet av försäljning.
  •     Erfarenhet av marknadsföring och kommunikation.
  •     Ett nätverk inom bank/finans är en fördel.
  •     Erfarenhet av att bygga upp bolag är en fördel, men ej ett krav.

Personliga egenskaper

  •     Du är handlingskraftig och når dina mål med engagemang och beslutsamhet.
  •     Du är affärsorienterad, har förmåga att identifiera och ta till vara på affärsmöjligheter. 
  •     Du trivs med att ha ett stort ansvar och tar egna initiativ för att nå resultat.
  •     Du är relationsskapande och kan med enkelhet skapa ett bra nätverk samtidigt som du vårdar ditt befintliga nätverk.
  •     Du är effektiv i din kommunikation och kommunicerar klart, tydligt och strukturerat.

Övrigt

Rollen är placerad i Stockholm, men kan innebära en del resor inom framförallt Sverige. 

För mer information kring tjänsten, vänligen kontakta Karin Bergström; karin.bergstrom@headagent.se eller Lina Svensson; lina.svensson@headagent.se