Unibail-Rodamco-Westfield

Communication Manager

Unibail-Rodamco-Westfield is the premier global developer and operator of flagship shopping destinations. With a portfolio valued at €62 Bn as at 31 December 2017, of which 88% in retail, 7% in offices and 6% in convention & exhibition venues, the Group owns and operates 102 shopping centres, of which 56 are flagships in the most dynamic cities in Europe and the United States. Its centres welcome 1.2 billion visits per year. Present in 2 continents and in 13 countries, Unibail-Rodamco-Westfield provides a unique platform for retailers and brand events, and offers an exceptional and constantly renewed experience for customers. With the support of its 3,700 professionals and an unparalleled track-record and know-how, Unibail-Rodamco-Westfield is ideally positioned to generate superior value and develop world-class projects. The Group has the largest development pipeline in the industry, worth €13 Bn. Unibail-Rodamco-Westfield distinguishes itself by its Better Places 2030 agenda, that sets its ambition to create better places that respect the highest environmental standards and contribute to better cities. Unibail-Rodamco-Westfield is listed on Euronext Amsterdam and Euronext Paris (Euronext ticker: URW). A secondary listing has been established in Australia through Chess Depositary Interests. The Group benefits from an A rating from both Standard & Poor’s and Fitch Ratings, and from an A2 rating from Moody’s.For further information visit www.urw.com 

I rollen som Communication Manager arbetar du med information, kommunikation och PR, både internt och externt för Unibail-Rodamcos nordiska verksamhet. Rollen är placerad på Unibail-Rodamcos nordiska huvudkontor i centrala Stockholm och rapporterar till den nordiska marknadschefen.

Arbetsuppgifter

  •       Planering, genomförande och uppföljning av kommunikationsinsatser för de olika köpcentrumen
  •       Agera stöd till Unibail-Rodamcos Nordiska ledning och tätt samarbete med VD i kommunikationsfrågor
  •       Ansvar för att hantera information vid krishantering samt för att skapa Q&A’s i aktuella frågor
  •       Skapa förutsättningar för ett givande samarbete med press och media i syfte att tydligt synliggöra kommunikativa aktiviteter i den nordiska portföljen
  •       På ett självständigt sätt, och med stort ansvar driva och genomföra projekt från brief till slutleverans
  •       Producera och sammanställa kommunikationsmaterial (tex broschyrer, trycksaker, pressreleaser)

Erfarenhet och personlig profil

  •       En högre utbildning inom kommunikation 
  •       Ca 5 års erfarenhet av att arbeta inom kommunikation/ marknadsföring, på såväl strategisk som operativ nivå
  •       Mycket god förståelse för och erfarenhet av hur man skapar och paketerar målgruppsanpassade budskap som syftar till att informera och engagera mottagaren
  •       Starkt meriterande med erfarenhet av att agera beställare
  •       Profesionell yrkeskunskap i svenska och engelska, i såväl tal som skrift
  •       Utåtriktad och med god social förmåga
  •       Stresstålig och flexibel
  •       Analytisk
  •       Detaljmedveten
  •       Kommunikativ och engagerad
  •       Lyhörd och kreativ

Tjänsten är ett vikariat på ett år med goda möjligheter till fortsatt anställning inom bolaget för rätt person.  

För mer information om rollen, kontakta Caroline Allmér; caroline.allmer@headagent.se eller Frida Gerhardsson; frida.gerhardsson@headagent.se