Danske Bank

Brand & Campaign Manager

Danske Bank i Sverige är en utmanare på den svenska bankmarknaden och agerar inom tre huvudsakliga affärsområden – Personal Banking, Business Banking samt Corporate & Institutions. Inom Personal Banking erbjuder vi privatpersoner kvalificerad rådgivning och kompletta lösningar inom bland annat finansiering, kapitalförvaltning, pension och försäkringar.

Danske Bank i Sverige är en utmanare på den svenska bankmarknaden och agerar inom tre huvudsakliga affärsområden – Personal Banking, Business Banking samt Corporate & Institutions. Inom Personal Banking erbjuder vi privatpersoner kvalificerad rådgivning och kompletta lösningar inom bland annat finansiering, kapitalförvaltning, pension och försäkringar.

Vill du bidra till ökad varumärkeskännedom och ett starkt inflöde av nya kunder för en av Sveriges snabbast växande banker? Vill du vara med och utveckla en modern, relevant och personlig kunddialog för Danske Bank? Om du brinner för dessa frågor så kan rollen som Brand & Campaign Manager på vår marknadsavdelning vara rätt för dig!

Enheten Marketing inom Personal Banking ansvarar för Danske Banks marknadsföring, CRM och webbplatser mot privatkunder i Sverige. Enheten består idag av åtta engagerade och innovativa personer med ansvarsområden som Project Managers, Webb & Content Managers och CRM-analytiker. 

Som Brand & Campaign Manager kommer du att självständigt projektleda marknadsföringskampanjer och kundkommunikation, både externt och internt mot olika intressenter inom Danske Bank. Du ska kunna bidra med ett strategiskt tänk för varumärket samtidigt som du i allra högsta grad kommer att agera operativt vid kampanjlanseringar och med löpande optimering av rullande kampanjer, bland annat via daglig kontakt med externa byråer.

ERFARENHET

  • 5+ års erfarenhet inom operativt arbete med marknadsföring ATL och BTL mot privatkunder 
  • Van kravställare och dokumenterade resultat av att jobba med såväl medie- och reklambyrå 
  • Akademisk utbildning inom marknadsföring eller motsvarande 
  • Erfarenhet inom arbete med events utifrån ett marknadsföringsperspektiv är starkt meriterande
  • Mycket goda kommunikativa kunskaper i svenska och engelska, såväl tal som skrift. 

EGENSKAPER

Som person är du initiativrik, lösningsorienterad och har förmågan att genomföra dina idéer. Du är bra på att organisera och hantera flera uppgifter samtidigt och gillar att jobba i ett högt tempo. Dessutom är du affärsnära i ditt förhållningssätt till marknadsföring och ser kopplingen mellan varumärke och affär, samtidigt som du proaktivt identifierar nya möjligheter. Du är en extrovert relationsbyggare samt effektiv kommunikatör med en fallenhet för att arbeta tillsammans med andra då teamets framgång är lika med din. 

Som utmanare på den svenska bankmarknaden genomsyras Danske Bank av en entreprenörskultur. Vi söker efter medarbetare som brinner för utveckling, både av oss själva och av våra affärer. För dig som tycker om utmaningar och strävar efter att växa inom ditt arbete ges du möjlighet till stort eget ansvar, samtidigt som du har ett engagerat team och inspirerande ledare omkring dig. Vi ger dig möjlighet att bygga din karriär i banken, och erbjuder dig en inkluderande arbetsmiljö där du är med och bidrar till vår framtida utveckling. 

Som Brand & Campaign Manager rapporterar du till Head of Marketing, Personal Banking, Sverige. Resor kan förekomma i tjänsten, främst till Köpenhamn. 

För ytterligare information, vänligen kontakta Julia Salming på julia.salming@headagent.se