TV4-gruppen

Key Account Manager

Till TV4-Gruppen söker vi nu en Key Account Manager till deras kontor i Stockholm. I din roll som Key Account Manager på TV4-Gruppen har du en nyckelroll i en modern försäljningsorganisation där du har ansvar att säkerställa en god och framåtdrivande affärsrelation mellan TV4-Gruppen och deras kunder. Du erbjuder hela TV4-Gruppens portfölj av nationella, regionala och lokala lösningar till kunderna. Detta kan vara allt från traditionella kampanjer lokalt till nationellt sponsorskap till konceptuella lösningar såsom associationsrätt och event. KAM-teamet består av cirka tio Key Account Managers och rapportering sker till försäljningschef. 

Dina arbetsuppgifter:

Du kommer att arbeta med löpande försäljning, kundbearbetning och kundutveckling av befintliga och nya kunder genom hela säljprocessen. Du kommer att lägga merparten av din tid på att bygga upp din egen kundstock för att säkerställa TV4-gruppens new business affär, samtidigt som du arbetar med en befintlig kundstock. Arbetsuppgifterna innefattar: 

  • Budget- och kundansvar för medelstora till stora kunder
  • Aktivitetsansvar
  • Ansvar för prospektering och nykundsbearbetning
  • Ansvar för att skapa långsiktiga relationer med kunden samt skapa ökad kundnöjdhet 
  • Ansvar för försäljningsutveckling, konkurrentbevakning och analys

Din erfarenhet:

  • 2-3 års erfarenhet inom relationsskapande försäljning från närliggande branscher, men meriterande är tv-/medieförsäljning
  • Cirka 1-3 års relevant eftergymnasial utbildning
  • Har god erfarenhet av nykundsbearbetning
  • Är en självgående person som strävar efter att vidareutveckla TV4-Gruppens affärer och arbetar aktivt med kundutveckling
  • Är van vid att agera kontaktyta mellan företagspartners och det egna företaget 

Dina egenskaper:

För att trivas i din roll som Key Account Manager på TV4-Gruppen är du nyfiken, drivande och trivs i en roll där du får utlopp för din energi och hittar nya, innovativa försäljningsstrategier. För att skapa nya kundrelationer och bibehålla god kundnöjdhet är du en nätverkande person och har en effektiv kommunikation. Du har ett metodiskt och systematiskt arbetssätt vilket innebär att du kan planera i förväg, gör tydliga prioriteringar och tar ansvar för ditt arbete.

Du drivs av att skapa goda resultat genom att förstå kundens affär, säkerställer alltid kundens behov och agerar relationsskapande i alla led. Vidare strävar du efter kontinuerlig personlig utveckling, du är medveten om dina egna styrkor och utvecklingsområden samt uppskattar att lära dig nytt. Sist men inte minst är du en person som vill leva Bonnier Broadcastings värderingar och spelregler ”ett vinnande lag tillsammans”, ”Lyssna och dela, Våga välja, Satsa helhjärtat och Håll tempo”.

För ytterligare information, vänligen kontakta Magdalena Karlsson på +4676 322 21 59; magdalena.karlsson@headagent.se.