Röhnisch Sportswear AB

Commercial Director

Röhnisch är ett svenskt familjeföretag i tredje generationen med rötter i en värld av sport och gymnastik. Röhnisch gör sportkläder för kvinnor, av kvinnor och finns idag i 20 länder inom de olika kategorierna: Training, Running, Yoga, Golf, Beach och Outerwear. 2016 gick Sven Hagströmers Creades in i bolaget som majoritetsägare med syfte att expandera och ta bolaget till nästa nivå. Bl a har ett omfattande varumärkesarbete genomförts och bolaget står inför en spännande resa de kommande åren. Som ett led i denna satsning söker vi nu en Commercial Director, en tillväxtorienterad person med digitalt fokus som skall utveckla och ansvara för Röhnischs hela affär.
 

Vi söker nu dig som vill vara med och leda Röhnisch och ansvara för den globala försäljningsorganisationen. Du förväntas ta ett stort strategiskt ansvar, alltid med företagets bästa i fokus. I rollen kommer du att ansvara för att vidareutveckla Röhnisch affär med syfte att skapa en digital kundupplevelse i framkant.

Arbetsuppgifter

  • Övergripande strategiskt ansvar för att driva och utveckla Röhnisch hela affär (retail, wholesale, online) och skapa global tillväxt och fokus på att bygga en framgångsrik digital försäljningskanal.
  • Leda den strategiska utvecklingen, planeringen och affärsstrategin tillsammans med VD.
  • Leda och koppla ihop samtliga försäljningskanaler – retail, wholesale och online, vilket innebär övergripande kommersiellt ansvar för samtliga försäljningskanaler.
  • Övergripande ansvar för den globala e-handeln i nära samarbete med E-Commerce-teamet för att sammankoppla och synkronisera e-handeln med övriga försäljningskanaler.
  • Ansvara för att Röhnisch är i framkant gällande teknik, marknadstrender och digital försäljning för att utmana status quo.
  • Identifiera, driva och implementera affärsutvecklande initiativ för hela Röhnisch affär.
  • Skapa en digital kundupplevelse i framkant och som överensstämmer med varumärkets kvalitet och målgrupp. 

Erfarenhet

  • +5 års relevant erfarenhet, varav minst 3 år inom en digital affär.
  • Relevant akademisk examen.
  • Erfarenhet av digital försäljning av konsumentprodukter med fördel från ett premiumvarumärke.
  • Erfarenhet av att bygga en digital affär över samtliga kanaler – strategiskt och operativt.
  • Erfarenhet av personalansvar och förmåga att leda ett företag och team strategiskt, operativt, kreativt samt analytisk.
  • Erfarenhet av att ha suttit i ledningsgrupp är meriterande.

Kompetens/Personlighet

  • Är en stabil ledare som ger teamet en tydlig riktningskänsla.
  • Är en ”Digital Native” som vågar utmana befintliga tankesätt och processer för att ligga i framkant och ta steget att fullt ut för att bygga den digitala försäljningen.
  • Ser och tar vara på affärsmöjligheter; har ett starkt positivt inflytande på verksamhetens tillväxt och lönsamhet
  • Är tydlig och klar i sin kommunikation med stor förmåga att leda andra mot målet.
  • Har stor teknisk förståelse för hur digitala verktyg och system kan öka kundupplevelsen och i sin tur öka den digitala försäljningen.
  • Är analytisk, datadriven och har ett stort fokus på resultatet.
  • Är en driven och social lagspelare som får personer med sig.  

För mer information kontakta Anna Palmdal; anna.palmdal@headagent.se och Frida Hörbäck; frida.horback@headagent.se