Vill du vara med och driva den digitala transformationen av Nordens största mediekoncern?
Nu utvecklar vi Bonnier vidare för att bli ett ledande digitalt mediehus. Vi möter nya konkurrenter från alla håll varje dag, våra tidigare intäktsmodeller tappar i snabbare takt än de hinner ersättas med nya. Tekniken förändrar allt i en allt snabbare takt och kundbeteendet förändras blixtsnabbt.
Rollen som Deputy Chief Digital Officer är utmanande
Vi söker dig som är tillräckligt senior för att kunna zooma ut och se helheten och föra konstruktiv dialog på alla nivåer och samtidigt kavla upp ärmarna och producera faktabaserade analyser, skapa pedagogiska presentationer och rapporter. Du är intresserad och fascinerad av vad som händer i omvärlden och kan analysera och sålla stora informationsflöden. Du är inte rädd för siffror, och kan jobba i en snabbrörlig miljö med otydliga mandat.
Du kan med lätthet arbeta på både koncernledningsnivå och hela vägen ut till enskilda bolag och slutkunder.
Ansvaret består i att evangelisera kring digitalisering, driva erfarenhetsutbyte, samarbete och delta i utvecklingen av koncernens strategi
Du rapporterar till och stödjer vår Chief Digital Officer, Anki Ahrnell, i många olika aktiviteter och projekt och ambitionen är att bygga upp kunskap och nätverk för ett framtida mer operativt jobb inom koncernen.
De huvudsakliga arbetsuppgifterna handlar om att driva samt delta i:
Du har en bred bakgrund, förstår digital affärsutveckling och företagsledning
För ytterligare information om tjänsten, vänligen kontakta:
Executive Search Consultant Jesper Svärding; jesper.svarding@headagent.se
Researcher Matilda Segelström; matilda.segelstrom@headagent.se