Kasthall

Digital Content Manager





Kasthall är ett svenskt designföretag som designar och tillverkar exklusiva mattor för privata hem och offentliga miljöer. Kasthall grundades 1889 och har sedan dess haft sin svenska tillverkning i den egna fabriken i Kinna, Västsverige. Kasthall är idag en av de ledande aktörerna på den globala marknaden, och har större delen av omsättningen utanför Sverige. Framgången kommer från en stark premium medvetenhet, hög design-nivå & innovationstänk, gediget hantverkskunnande samt höga kvalitetskrav på både material, design och tillverkning. Kasthall har idag drygt 100 anställda och finns representerade i 30 länder med showroom och butik i New York, Milano samt Stockholm.



Till marknadsavdelningen söker vi nu en Digital Content Manager med ansvar för digitala medier och content. Du kommer att vara varumärkets röst utåt och ansvarar övergripande för de digitala kanalerna, social media- och content strategi. Du rapporterar direkt till Marknadsdirektören, har ett nära samarbete med övriga kollegor i marknadsteamet och har en central serviceroll mot våra 30 marknader, samt även internt i våra olika affärsområden. Detta kräver kreativitet, hög skrivförmåga, att vara ’on top’ av digitala trender samt ha ett öga på omvärlden.

  • Du är ansvarig för att skapa och säkerställa en tydlig strategi för de olika digitala/sociala kanalerna.
  • Identifiera och implementera strategiska digitala initiativ samt utforska och implementera nya funktioner.
  • Produktion och implementering av högkvalitativt content i Kasthalls egna kanaler, för närvarande Kasthalls hemsida, Facebook, Instagram, Pinterest, MyNewsdesk samt nyhetsbrev i Apsis.
  • Segmentera och driva relevant kommunikation till de olika målgrupperna – B2B (contract, arkitekter, designers) och B2C egna butiker/konsument/återförsäljare.
  • Analysera data, trafik och statistik på de olika digitala kanalerna samt utveckla och justera aktiviteter i enlighet med givna KPI’er.
  • Utveckla och driva strategin kring search marketing.
  • Ansvara för kontakt med externa byråer samt Rugdesigner (designverktyg).

Erfarenhet och kompetens:

  • Ca 3-5 års erfarenhet av arbetsuppgifter inom digital marknadsföring, med fördel från en premiumvarumärke.
  • Erfarenhet av att jobba med SEO och sociala medier.
  • Dokumenterad skrivarerfarenhet – svenska och engelska.
  • Förståelse för analys i digitala kanaler.
  • Goda kunskaper i Office-paketet samt CMS-system.
  • Relevant utbildning inom digital marknadsföring.

Personliga egenskaper:

För att lyckas i rollen har du ett stort intresse för digital marknadsföring och god känsla för färg och form. Du gillar ett högt tempo, är flexibel och lösningsorienterad. Du är strukturerad, noggrann, prestigelös och är van att jobba hårt och ibland under tidspress och med korta ledtider. Din förmåga att prioritera och planera är mycket god och du arbetar effektivt såväl självständigt som i team.