Nextory

Customer Journey Specialist


Nextorys vision är att alla människor ska ha tillgång till alla världens böcker.
Nextory erbjuder en abonnemangstjänst med obegränsad tillgång till e-böcker och ljudböcker direkt i surfplattan och mobiltelefonen. Företagets mål är att bli den ledande aktören inom e-böcker och ljudböcker i Sverige och även att lansera tjänsten utomlands med start under 2018. Företaget befinner sig mitt i en spännande tillväxtresa (tresiffrig tillväxt 2016 och 2017).
Dotterbolag till Frescano Group AB som bland annat tilldelats Kung Carl XVI Gustafs pris till Årets Nybyggare samt blivit nominerade till utmärkelsen EY Entrepreneur of the Year.

Om rollen.

Nextory söker nu en kommunikativ stjärna som brinner för att bygga samt utveckla kundrelationer och arbeta med att öka kundlojaliteten via riktade insatser och kommunikation med kunder. Du kommer att vara en del av vårt vassa sälj- och marknadsteam och arbetar nära övriga organisationen, särskilt kundtjänstteamet och rapporterar till CMO.

I rollen som Customer Journey Specialist kommer du att arbeta för att skapa högt engagemang och lojala kunder, samt återknyta kontakt med tidigare kunder.

Andra huvudsakliga arbetsuppgifter.

  • Identifiering, analys och effektivisering av kundresan i syfte att öka lifetime value, konvertering samt anti-churn.
  • Planering och uppföljning av riktade aktiviteter och kommunikation med kunder
  • Målgruppssegmentering och anpassad kommunikation
  • Ansvar för löpande kundundersökningar och se till att kundernas önskemål och behov är i fokus och lägger grunden för framtida strategier, aktiviteter och mål.
  • Kundengagemang och återanskaffning av tidigare kunder

Erfarenhet.

  • Akademisk utbildning, gärna civilekonom med inriktning marknadsföring eller annan relevant utbildning
  • +2 års arbetslivserfarenhet gärna från e-handel och/eller streamingtjänster mot B2C
  • Erfarenhet av CRM, kundkommunikation, lojalitet eller liknande arbetsuppgifter på en marknadsavdelning eller som konsult.
  • Erfarenhet av att arbeta med program för Marketing Automation samt CMS-verktyg meriterande
  • Vana att arbeta datadrivet mot tydliga KPI:er
  • Mycket god förmåga att uttrycka sig i skrift, både på svenska och engelska
  • Erfarenhet av projektledning
  • Gärna vana att arbeta i en miljö med högt tempo och kundflöden

Personliga egenskaper.

Som person tror vi att du är ödmjuk, strukturerad och driven med kunden i fokus. Eftersom du har en stor kontaktyta på Nextory tror vi vidare att du har en god kommunikativ förmåga och är en lagspelare.

Din roll hos Nextory.

Nextory kan erbjuda dig en viktig roll med stort utrymme för egna initiativ och utvecklingsmöjligheter i ett mycket framgångsrikt och snabbväxande bolag med korta beslutsvägar och härliga människor. Från februari 2018 sitter vi i nyrenoverade lokaler i city.

 

För mer information om tjänsten vänligen kontakta Josefin Johansson josefin.johansson@headagent.se 0706012586