Telenor gör en ambitiös satsning inom det digitala området, och ser data och analys som en grundförutsättning för att kunna erbjuda våra potentiella och nuvarande kunder relevanta och personliga tjänster och upplevelser. Vi söker nu ytterligare en webbanalytiker för att bidra till arbetet att under kommande år förflytta en stor del av Telenors försäljning och kundservice av telefoni, bredband och TV till digitala kanaler.
Som webbanalytiker ingår du i avdelningen Digital Channels som ansvarar för att utveckla, driva och optimera försäljning, kundservice och kundupplevelse i våra digitala kanaler. Vårt fokus handlar om att utveckla tjänster och innehåll som driver en kraftigt ökad försäljning och service digitalt, samtidigt som vi underlättar och förbättrar våra kunders vardag. Digital Channels består av fem team som ansvarar för försäljning, self-service, innehåll, utveckling och UX för webb och app. Vi arbetar i nära samarbete med våra kollegor inom bl.a. marknad, CRM, produkt, kundtjänst, sälj, analys och IT.
Data och analys är av stor strategisk vikt för vår digitala förändringsresa, och i din roll som webbanalytiker kommer du spela en viktig roll för Telenors fortsatta arbete med data- och insiktsdriven utveckling och optimering.
Du får arbeta i ett företag som expanderar snabbt digitalt, och tillsammans med professionella och kunniga kollegor vara med att skapa innovativa och attraktiva digitala användarupplevelser som driver både kundnytta och lönsamhet. Ditt primära fokus är att genom analys av våra digitala kanaler och tjänster bidra med faktabaserade insikter kring bl.a. trafik, användarbeteenden och konvertering samt föreslå och följa upp förbättringsåtgärder. Du får chansen att arbeta med stora volymer trafik och kunddata samt möjlighet att arbeta med premiumverktyg som Google Analytics 360, Adobes Marketing Cloud och verktyg från Telenor Groups egna AdTech-bolag Tapad.
Rollen rapporterar till gruppchefen för Digital Sales, men utöver analys av våra kunders köpresa, arbetar du även med att stötta vår service-affär med insikter och analys inom webb, inloggad webb och app. Du kommer även att arbeta i nära samarbete med vår marknads-och CRM- avdelning samt Telenors övriga analytiker.