KVDBil

Chief Growth Officer

Kvdbil.se är Sveriges största marknadsplats för begagnade bilar, årligen säljer vi över 26 000 bilar. Våra kunder, som är privatpersoner, företag och myndigheter både säljer och köper bilar genom oss. Vi testar, värderar, fotograferar och beskriver alla bilar innan de läggs upp till försäljning via auktion på kvd.se. I KVD-koncernen ingår även Sveriges ledande bilvärderingsbolag Bilpriser med värderingssajten bilpriser.se samt kvdpro.com, en marknadsplats för maskiner och tunga fordon.

Är du rätt person att anta utmaningen? Är du KVDbil’s nästa Chief Growth Officer?

Fordonsbranschen i stort genomgår just nu en digital förändringsresa för att kunna möta nya kundbehov och beteenden, vilket kommer ställa krav på den totala kundresan i samtliga gränssnitt. I rollen som Chief Growth Officer, blir du ytterst ansvarig för att bygga upp och leda en helt ny typ av produkt- och marknadsorganisation.

Rollen som CGO innebär en bred och omväxlande utmaning, där du som CGO förväntas addera värde i flera dimensioner såväl strategiskt som operativt. CGO leder produkt- och marknadsorganisationens verksamhet, och är drivande i att skapa en datadriven och kundfokuserad marknads- och produktorganisation, som stödjer KVDbils fortsatta tillväxt och digitala transformation.

Som grund för fortsatt tillväxt ligger att fortsätta stärka närvaron i de digitala gränssnitten, men samtidigt säkerställa att affärsmodellen fullt ut stödjer och utnyttjar sättet affärer görs på idag.

Som CGO äger du all utveckling och optimering av produktutveckling och marknadsföring och en viktig uppgift blir att utveckla organisationens digitala och datadrivna förmåga samt utveckla verksamheten med intäktsdrivande initiativ inom affärsutveckling och marknadsföring för att fånga upp affärsmöjligheter genom kundresan.

Du ansvarar för kontakter med externa intressenter och samarbetspartners och förväntas också ta en aktiv roll i ledningsgruppen och i högsta grad bidra till bolagets framtida resa och genomförandet av tillväxtstrategin.

CGO rapporterar till VD, Torbjörn Wik. 

Krav på erfarenhet.

  • Goda kunskaper inom digital produktutveckling, digital marknadsföring och datadriven analys.
  • Minst 5-10 års relevant erfarenhet för rollen, företrädesvis som CMO alternativt Head of Products för ett mellanstort bolag.
  • Framgångsrikt initierat och drivit utveckling, effektivisering- och förbättringsarbeten brett i verksamheter med stort fokus på kundorientering och kunderbjudande.
  • Mycket god affärsförståelse och insikt i vad som driver lönsamhet och olika affärsmodeller.
  • Gedigen erfarenhet av att bygga processer och struktur.
  • Dokumenterad framgångsrik ledarerfarenhet.

 Personliga egenskaper.

  • Proaktiv med ett starkt driv och hög ambitionsnivå.
  • Affärsorienterad person med en god initiativförmåga.
  • Delegerande och tydligt ledarskap med förmåga att motivera, engagera och skapa förtroende i olika delar av verksamheten. 
  • Trygg och prestigelös som person med en stark personlig mognad. Hög integritet och ett mod att utmana andra.
  • Stark analytisk med strategisk och operativ förmåga att kunna lösa komplexa problemställningar och kommunicera dem på ett sätt som andra förstår.

Vi ser det som meriterande om du har erfarenhet av att arbeta i bolag ägda av investerings/PE-bolag och vana att arbeta mot en styrelse. Har du också erfarenhet av online-tjänster, gärna från tillväxtbolag i liknande skede som KVDbil är det också meriterande, men inget krav. 

Placeringsort är Göteborg alternativt Stockholm, resor mellan kontoren ingår i tjänsten. 

 

För mer information kring tjänsten, vänligen kontakta researcher Hanna Eriksson, hanna.eriksson@headagent.se, eller ansvarig konsult Sara Heimer, sara.heimer@headagent.se