Stromma Group

CRO Manager

Stromma erbjuder upplevelser med målet att ge varje enskild gäst ett minne för livet. Upplevelserna är inriktade på rundturer, nöjen och aktiviteter för turister, närboende och företag där de historiska skärgårdsfartygen, moderna sightseeingbåtarna, sightseeingbussarna, de unika anläggningarna och det personliga bemötandet utgör de viktigaste komponenterna. För Stromma är varje gäst lika viktig och vårt motto är att den sista gästen för dagen ska få ett lika bra bemötande som dagens första.
 
Stromma har en historia från 1809 med en stark tradition av historiska och kulturella värderingar. Idag opererar Stromma på 13 destinationer; Amsterdam, Utrecht, Köpenhamn, Århus, Oslo, Bergen, Ålesund, Geiranger, Stavanger, Stockholm, Göteborg, Malmö och Helsingfors. Strommas varumärken inkluderar de välkända namnen Göta Kanal Rederiaktiebolag, Paddan Sightseeing, Strömma Kanalbolaget, Canal Tours Köpenhamn, Helsingfors Sightseeing, Canal Tours Amsterdam, City Excursions och City Train, men också unika upplevelser som Birka (Vikingastaden), A'dam Lookout och Vaxholms Kastell.
 
Sedan 1990 är det anrika Strömma Kanalbolaget utnämnd till Kunglig Hovleverantör. Titeln anses idag vara ett kännetecken för svensk kvalitet.

Som CRO Manager på Stromma äger du konverteringsoptimeringen och webbanalysen och har det övergripande ansvaret för att optimera våra digitala gränssnitt för ökad försäljning utifrån användarbeteende och våra affärsmodeller.

Rollen ingår i Online Sales-teamet, som har det kommersiella ansvaret för Strommas Online försäljning. Du rapporterar till Head of Online Sales. 

Huvudsakliga arbetsuppgifter.

För att lyckas i den här rollen är att du är en målinriktad doer som själv driver aktiviteter som skapar affärsvärde 

  • Analysera trafikflöden, utfall och ROI
  • Optimera hela kundresan (kampanjer, landningssidor, bokningsflöden, etc) för ökad försäljning
  • Driva förbättringsåtgärder från datainsamling och insikt, till handling och uppföljning
  • Ägare av KPI-ramverk och våra mätverktyg, och löpande säkerställa hög datakvalitet och korrekt mätningsimplementation (Google Analytics, Google Tag Manager, Hotjar,  etc)

Bakgrund och erfarenheter.

  • Ett par års erfarenhet som CRO Manager inom e-handel
  • Mycket goda kunskaper inom primärt Google Analytics och Google Tag Manager. Erfarenhet av Google Optimizer är ett plus.
  • Gärna med teknisk kompetens (HTML, CSS, Javascript, jQuery) för att tex kunna sätta upp A/B-tester utan krav på utvecklingsresurser 

Personliga egenskaper.

Du är en målinriktad, analytisk och driven person som trivs med att åstadkomma förbättring och skapa affärsvärde. Vi tycker att det är viktigt att du trivs med att arbeta i en kommersiell och resultatorienterad miljö och precis som dina kollegor tycker du om att jobba i team och kan skapa synergier inom organisationen.

 

För mer information om tjänsten vänligen kontakta Jonas Berglin jonas.berglin@headagent.se 073-946 86 44 eller Linda Ribbing linda.ribbing@headagent.se 072-300 13 04