Media Markt Sweden

Web Manager

Hösten 2006 kom MediaMarkt till Sverige. Idag har vi 28 varuhus med e-handel och är en av Sveriges största aktörer på hemelektronikmarknaden. Vårt huvudkontor i Stockholm (Stocksund) är en servicefunktion till våra varuhus. Vad många skulle kalla entreprenörskap ser vi som vårt dagliga arbete: att alltid fokusera på kunden och att ständigt förbättra verksamheten i våra varuhus. På MediaMarkt ligger detta ansvar hos alla medarbetare, inte bara hos cheferna. Vår filosofi är att varje enskild medarbetare har betydelse för verksamheten och därför söker vi dig som tycker om att ta initiativ, vågar fatta beslut och är spontan. 

 

Har du erfarenhet av front-end, digital marknadsföring och e-handel? Vill du jobba hos en av Sveriges största annonsörer med ansvar för kommunikationen på en av Sveriges största sajter i ett marknadsteam som verkligen jobbar i ett Omni-channel perspektiv?

MediaMarkt söker en affärsdriven Web Manager med passion för kommunikation, utveckling och hemelektronik. Som Web Manager är du ansvarig för front-end på mediamarkt.se, en av Sveriges större sajter. Fokus är att genom stark kommunikation, kunden i fokus och ett driv kring ständig utveckling skapa en bra omnikanalupplevelse för alla besökare och därmed driva försäljning av våra produkter och tjänster både på mediamarkt.se och i våra varuhus. 

Hos oss får du en spännande, bred och varierad roll där du arbetar både strategiskt och operativt. Du rapporterar direkt till företagets Marketing Director och ingår i marknadsavdelningens ledningsgrupp. Du jobbar nära marknadsavdelningens övriga team (traditionell marknadsföring, digital marknadsföring, kundklubb och PR) samt nära avdelningarna e-handel, inköp och sälj.

 

Huvudsakliga arbetsuppgifter

  • Leda ett team som arbetar med vår front-end (tre webbredaktörer och en front-end utvecklare).
  • Ansvara för varumärket och all kommunikation och marknadsföring på sajten.
  • Genomföra kampanjer på mediamarkt.se (t.ex., nationella kampanjer, endast online, CRM, leverantörer).
  • Ansvara för partners gällande front-end och digital marknadsföring i egna kanaler.
  • Agera produktägare för Sverige i globalt utvecklingsprojekt för ny plattform.
  • Vara huvudsaklig kontaktperson för vårt tyska huvudkontor vad gäller långsiktiga strategiska projekt rörande mediamarkt.se
  • Ansvara för att ta fram personaliserat innehåll på mediamarkt.se

 

 

Önskad kompetens

Vi söker dig som har från ca 5 års erfarenhet inom front-end, digital marknadsföring och/eller e-handel. Intresse för hemelektronik är meriterande.

  • Gillar att arbeta på en strategisk nivå och samtidigt kunna ta tag i det operativa arbetet.
  • Erfarenhet av projektledning och arbetsledning av team.
  • Mycket goda kunskaper i svenska och engelska i både tal och skrift.
  • Relevant högskoleutbildning eller motsvarande.
  • God förståelse av UX/UI, CXO, CRO och kan göra tekniska kravställanden.
  • Kunskaper i HTML/CSS och Google Analytics.

 

Personliga egenskaper

  • Affärsdriven med förståelse för vad som driver försäljning och lönsamhet i omnikanal, dvs. både varuhus och e-handel.
  • Kommersiellt tänk och kunnig om konsumentbehov och beteenden.
  • Strategisk och analytisk – förmåga att se helheten i många olika, komplexa frågor samt kan ta fram aktiviteter utifrån uppföljning.

Du är utåtriktad och kommunikativ med förmåga att skapa delaktighet och engagemang och du trivs i en dynamiskt och snabbrörlig företagskultur där du förväntas bidra, utveckla och genomföra. Du är en god projektledare med ett strukturerat arbetssätt och van vid att initiera, driva och slutföra projekt. 

 

För mer information, vänligen kontakta researcher Sibar Maraha, sibar.maraha@headagent.se eller ansvarig konsult Basem Bacchus, basem.bacchus@headagent.se