CRM (Customer Relationship Management) är ett av Ifs strategiska fokusområden. På nordisk nivå ansvarar CRM för att proaktivt driva och utveckla kundkommunikationen och säkerställa att kunder får rätt budskap, via rätt kanal och vid rätt tidpunkt. CRM Sverige ansvarar även för marknadsföringen av If Märkesförsäkringar (IMF), ett uppdrag som omfattar säljdrivande marknadsföring i både traditionella och digitala kanaler för bilbranschens 17 ledande bilvarumärken. Till den nordiska bilmärkesportföljen söker If nu en Marketing & CRM Manager. Teamet inom CRM består av en mix av engagerade och erfarna specialister, analytiker och marknadskommunikatörer som brinner för positiva kundupplevelser.
Bilbranschen befinner sig i stor förändring till följd av digitalisering och förändrade kundbeteenden. I rollen som Marketing & CRM Manager kommer du att vara med och driva den utvecklingen. Du kommer ansvara för marknadsföring och 1:1 kommunikation för några av de bilmärkesförsäkringar som If har avtal med inom bilbranschen, såsom ex BMW, Ford, Mini och Nissan bilförsäkring. Ditt fokus kommer ligga på bearbetning av både potentiella och existerande kunder i samtliga kanaler för att driva försäljning och bygga lojalitet. Du kommer att arbeta tätt tillsammans med affärsansvariga för respektive bilmärke på If, samt i samarbete med generalagenter och återförsäljare.
Vi söker dig som brinner för marknadsföring och kommunikation i både traditionella och digitala kanaler. Du är en driven lagspelare som också tar ett stort eget ansvar. Du motiveras och drivs av att åstadkomma resultat och letar alltid efter nya sätt att bli bättre. Du är social och har lätt för att skapa relationer och bygga förtroende hos externa parter. Du trivs med att arbeta med både ”högt och lågt” där du ena dagen diskuterar marknadsstrategi och kanalval, och nästa säkerställer att alla kommunikationsenheter överensstämmer med övergripande riktlinjer och guidelines från biltillverkaren. Här krävs både noggrannhet och förmåga att prioritera.