SuprNation

Social Media Manager

SuprNation startades 2015 och har rekordsnabbt vuxit sig framgångsrika genom att attrahera några av spelbranschens mest kompetenta och drivna talanger som utvecklat kasinosajter med marknadens bästa och mest innovativa användarupplevelse. Som ett bevis på detta vann man bland annat spelbranschens prestigefyllda EGR Awards i juni 2018 i klassen "Innovation of the Year". Med huvudkontor och inspirerande miljö på soliga Malta har deras spelsajter VoodooDreams och NYspins växt fram genom lång erfarenhet, gedigen kunskap, stort engagemang och med mycket glädje. Fokus är nu att fortsätta satsa och växa, inte minst på den svenska marknaden där man arbetar för en licens. Licenser finns även i Malta och Storbritannien, och man finns på flera marknader internationellt. Ett tredje varumärke är under utveckling med internationell lansering senhösten 2018.

Om rollen.

SuprNation söker nu en Social Media Manager som på ett innovativt och kreativt sätt kan utmana och ta sociala medier till nästa nivå inom iGaming.

  • Operativt och strategiskt arbete kring optimering av företagets sociala medier: performance-drivet
  • Mätas på bland annat nya, betalande kunder
  • Ansvar för brand och performance-fokuserat content på Facebook, Instagram och Snapchat samt målgruppsanpassade kampanjer inom dessa kanaler
  • Ansvara för samt bygga upp alla kontakter kring influencers och därigenom driva lönsamma samarbeten genom detta.

Erfarenhet.

  • Minst 1-3 års arbetslivserfarenhet från liknande roll på kund eller byråsidan
  • Eftergymnasial utbildning inom relevant område
  • Expertis framförallt inom Facebook och Instagram men ett plus om du även behärskar Snapchat (Twitter m.fl ytterligare plus)
  • Erfarenhet av Facebook Business Manager eller andra publiceringsverktyg för sociala medier
  • Gärna erfarenhet av Smartly och GA
  • Gärna erfarenhet av kravställning mot byrå eller liknande stakeholder
  • Goda språkkunskaper i svenska och engelska, ytterligare språk är meriterande.

Personliga egenskaper.

  • Analytisk
  • Kreativ
  • Innovativ
  • Självgående, rapporterar direkt till CMO
  • Stark drivkraft och stort engagemang för online
  • God teknisk förståelse
  • Hög social kompetens och är kommunikativ i både tal och skrift.