Telenor Sverige AB

Webbredaktör

Telenor Sverige genomgår en stor transformation och satsar nu på en Inhouse-byrå och söker därför efter en driven Webbredaktör. Mycket fokus läggs på våra digitala kanaler, och vi utvecklar ständigt vår e-handel och vår digitala service. Vi genomgår även en transformation i arbetssätt och skiftar till tvärfunktionella team inom många discipliner. Vi söker nu dig som älskar digitala utmaningar och att sträva efter att nå mål.

Optimering och kontinuerlig förbättring är en självklarhet, liksom att mäta och följa upp ditt arbete. Du arbetar nära tillsammans med övriga Webbredaktörer, Visual designer, Copywriter, Art Director, UX-specialists och rapporterar till Manager Digital Content Consumer.

Dina arbetsuppgifter.

  • Planera större innehållsinitiativ – planera, producera och publicera innehåll i externa kanaler
  • Kravställa på kampanjer ur ett digitalt perspektiv för att optimera e-handel och kundresan avseende både research, handel och service
  • Åta dig löpande ärenden och åtgärda dessa snabbt och effektivt på samtliga inblandade plattformar
  • Producera innehåll anpassat efter målgrupp och varumärke (artiklar, informationstexter, faktarutor, underlag till infografik) – samt ta ansvar för hela kedjan från research till intervju, textarbete och godkännande
  • Publicera i Episerver – du kommer att göra förändringar på befintliga sidor och skapa nya samt identifiera element som kan saknas i CMS:et
  • Arbeta med optimering, analys och uppföljning av det digitala innehållet, framförallt kring det innehåll du själv producerat
  • Digital annonsproduktion och analys/uppföljning
  • Hantering, produktion och publicering av bild och rörigt material
  • Delta i att optimera redaktionens arbete

Din profil.

  • Stort engagemang för e-handel och det digitala kundmötet
  • Ha djup förståelse för vad som driver engagemang och kundbeteende digitalt
  • Kunskaper om hur innehåll ska optimeras för sökmotorer
  • Stort fokus och erfarenhet av CRO
  • Är datadriven och ändrar snabbt flöden/kampanjer för optimera resultaten
  • God skribent och rubriksättare
  • Metodisk och snabb vad gäller webbpublicering
  • Noggrann
  • Förståelse för hur innehåll kan driva e-handel och självservice
  • Kunskaper om webbanalys och testning


Utbildning och färdigheter.

Vi ser gärna att du har utbildning inom exempelvis journalistik, kommunikation, medieteknik och digital medieproduktion.

Övriga färdigheter vi värdesätter är:

Kunskaper i Google Analytics.

Kunskaper i Facebook Ads Manager.

Kunskaper av olika CMS, bland annat Episerver och SDL Tridion.

Kunskaper i videoredigering, exempelvis i Sony Vegas och Final Cut Pro.

Kunskaper i Photoshop.

Kunskaper i Adobe InDesign/Illustrator