TeliaSonera är en internationell koncern med en global strategi, men varhelst vi verkar, agerar vi som ett lokalt företag. Vi erbjuder våra tjänster på 20 marknader. Vi tillhandahåller nätanslutning och telekommunikationstjänster som hjälper människor och företag att kommunicera på ett enkelt, effektivt och miljövänligt sätt. Affärsområde Bredbandstjänster erbjuder kommunikations- och underhållningstjänster till hem och kontor genom ledande varumärken i Norden och Baltikum. På våra hemmamarknader är vi det snabbast växande medieföretaget, den största internetleverantören och ledaren inom ip-tv och video-on-demand.
Event Manager till Marketing- & Sales Communication på TeliaSonera Sverige, Business Services
IT och Telekombranschen förändras snabbare än någonsin. Det är en spännande utveckling som ställer helt nya krav på vår kompetens. På Telia har vi bestämt oss för att ta täten i den här utvecklingen och vara den säljorganisation i Sverige som bäst förstår marknaden, kunderna och teknikens möjligheter. Vi ska leverera den bästa kundupplevelsen och de bästa lösningarna. Därför söker vi kreativa och kompetenta marknadsförare.
Dina arbetsuppgifter
Som Event Manager på Marketing- & Sales Communication har du ansvar för att i nära samarbete med försäljningsenheterna planera, genomföra och utvärdera större Event och Relationsaktiviteter i syfte att öka försäljningen samt ta och befästa positionen av Telia som den naturliga marknads- och kunskapsledaren på B2B-marknaden i Sverige.
Arbetet innebär:
Planera, genomföra och utvärdera större Event och relationsaktiviteter för att stödja en effektiv försäljning
Förankra, informera och engagera säljenheterna i marknadsaktiviteter
Budgetansvar för projekt/aktivitet utifrån beslutad budget.
Upphandla de externa och interna resurser som projektet behöver samt utformande av byråbriefer
Att följa upp och avrapportera samtliga aktiviteter, bl a de kostnader och intäkter som respektive aktivitet medför.
Aktivt leda, organisera och fördela arbetet inom projektet, såväl internt som externt
Bemanningsansvarig för projektet/aktiviteten
Följa TeliaSoneras varumärkesstrategi såväl visuellt som kommunikativt
Din kompetens och erfarenhet
Högskoleexamen om minst 120 poäng (3 års högskolestudier)
4-6 års erfarenhet av liknande arbetsuppgifter
Goda kunskaper i engelska
Projektledarkompetens, erfarenhet av att operativt driva och genomföra större marknadsrelaterade projekt med gott resultat
Erfarenhet av marknadsföring på både strategisk och operativ nivå
Erfarenhet av försäljning med dokumenterat gott resultat
Personliga Egenskaper
Resultatorienterad, driven och självständig
Såväl strategiskt som operativt fokus
Hög leveransförmåga
God samarbetsförmåga
Fömåga att hålla ”många bollar i luften”
Öppen och utåtriktad
Strukturerad
Initiativrik/Kreativ
Ansvarstagande