Danske Bank

Conversion Manager

Danske Bank i Sverige är en utmanare på den svenska bankmarknaden och agerar inom tre huvudsakliga affärsområden – Personal Banking, Business Banking samt Corporate & Institutions. Inom Personal Banking erbjuder vi privatpersoner kvalificerad rådgivning och kompletta lösningar inom bland annat finansiering, kapitalförvaltning, pension och försäkringar.

Vill du vara med och ta vår digitala försäljning till nästa nivå? Då kanske du är vår nya Conversion Manager!

Danske Bank växer i Sverige och för att kunna erbjuda våra kunder bästa möjliga service utvecklar vi ständigt våra digitala lösningar. Vi söker därför vår nya Conversion Manager till enheten Marketing & Digital Sales. Avdelningen ansvarar för Danske Banks marknadsföring, leadsgenerering och försäljning i våra digitala kanaler. Enheten består idag av elva engagerade och innovativa personer med ansvarsområden som Project Managers, Online Sales & Webb managers. Som Conversion Manager rapporterar du till Head of Marketing & Digital Sales.

Som Conversion Manager ansvarar du för att utveckla Danske Bank Sveriges digitala försäljning ur ett CRO perspektiv. Du ansvarar därmed för att vara med och skapa konverterande flöden utifrån uppsatta hypoteser och testdrivet arbetssätt. Du vet hur en bra högpresterande och användarvänlig webbsida ska byggas och du tar dig an uppgiften med ett testdrivet arbetssätt. Utifrån dessa insikter utvecklar du Danske Banks kommande CRO-strategi.

Du ansvarar för att driva säljprocessen end-to-end och arbetar proaktivt för att utveckla säljprocessen så att antalet nya kunder och merförsäljning ökar, detta genom digitala aktiviteter i samverkan med kollegorna i teamet. Bland arbetsuppgifterna ingår också att samarbeta med externa och interna partners, optimera innehåll, utveckla struktur och design på våra hemsidor.

Din erfarenhet.

·     2+ års erfarenhet inom digital försäljning och minst ett år med CRO-relaterade uppgifter.

·     Erfarenhet av E-commerce, gärna från ett konsumentinriktat företag med fokus på tjänsteförsäljning och vana att följa kunderna genom CX resan.

·     God vana av att omsätta data i konkreta handlingar samt erfarenhet inom digital affärsutveckling.

·     Kunskaper inom content management system, exempelvis Episerver.

·     Goda kunskaper och erfarenhet av att arbeta med heat maps, olika trackingverktyg och ser användartester som ett naturligt arbetsredskap.

Egenskaper.

För att trivas i den här rollen tror vi att du brinner för digitalisering, försäljning och att skapa resultat. Du är affärsinriktad, kommunikativ och har en mycket god förståelse för hur du kan använda data för att skapa fler affärer. Du har ett entreprenöriellt tankesätt och strävar ständigt efter utveckling och nya lösningar. Du har en stark analytisk förmåga såväl som en god strategisk höjd. Vidare är du ambitiös, nyfiken och van vid att jobba både självständigt och i team.

Vi erbjuder dig.

Som utmanare på den svenska bankmarknaden genomsyras Danske Bank av en entreprenörskultur. Vi söker efter medarbetare som brinner för utveckling, både av oss själva och av våra affärer. För dig som tycker om utmaningar och strävar efter att växa inom ditt arbete ges du möjlighet till stort eget ansvar, samtidigt som du har ett engagerat team och inspirerande ledare omkring dig. Vi ger dig möjlighet att bygga din karriär i banken, och erbjuder dig en inkluderande arbetsmiljö där du är med och bidrar till vår framtida utveckling.

Resor kan förekomma i tjänsten, främst till Köpenhamn.