Har du erfarenhet av Marketing Automation och digital utveckling av CRM? Vill du vara med och lyfta CRM och den digitala kundresan för våra försäkringskunder? If är Nordens största sakförsäkringsbolag med en marknadsandel på drygt 20 procent. Analytisk CRM är ett av If:s strategiska fokusområden. Med tillgång till data om 5,8 miljoner svenskar ansvarar CRM-organisationen för allt från att identifiera och bearbeta potentiella kunder till att säkerställa en positiv kundupplevelse under hela kundens livscykel. Vi strävar efter att skapa positiva kundupplevelser och effektiva kommunikationsprocesser genom användandet av data och digitala möjligheter. Stort fokus ligger på optimering av data och nyttjande av nya digitala lösningar och kanaler. Ett arbete som har resulterat i flertal utmärkelser, bland annat Guldnyckeln och DMA International Echo Awards med ett Guld i kategorin Kundlojalitet. Vi vill ligga i framkant när det gäller att utveckla kunddata till personaliserade och värdeskapande interaktioner med våra kunder. Nu behöver vi stärka vårt svenska CRM-team med en CRM-specialist med fokus på målgruppsurval, analys, uppföljning och implementering av kundresor och kampanjer.
I rollen som CRM-specialist arbetar du i nära samarbete med CRM Marketing Manager och avdelningen för Strategic Partners med några av If:s största kunder. I ditt arbete ansvarar du för att med hjälp av data och insikter säkerställa att kundresan blir så enkel och bra som möjligt. Du arbetar också med att skapa kampanjer. Du ska kunna driva ditt eget arbete och projektleda där det behövs. Tillsammans med relevanta stakeholders följer du upp, förfinar och utvärderar resultatet av genomförda implementeringar. Du arbetar i gränslandet mellan affär och teknik och har ett stort intresse för båda delarna.
Dina huvudsakliga arbetsuppgifter:
Som CRM-specialist kommer du att rapportera till Teamledare CRM Sweden och vara placerad på Ifs huvudkontor i Bergshamra.
Du har god analytisk förmåga med ett intresse för både teknik och affär. Du trivs med att leda projekt och agera spindeln i nätet. Du är en teamplayer, men kan driva och arbeta självständigt mot uppsatta mål. Du har god kommunikativ förmåga och kan göra komplexa flöden begripliga på olika nivåer inom företaget. Du förstår vikten av förankring.
Vi tror att du har följande bakgrund.
För mer information om tjänsten vänligen kontakta Sofia Norén sofia.noren@headagent.se eller Clara Scherman clara.scherman@headagent.se