ATG Aktiebolaget Trav och Galopp

Product Owner CRM

ATG är ett spelbolag som ägs av trav- och galoppsporten placerad vid Sveriges största travbana Solvalla. Vi har idag ca 350 medarbetare och satsar på att växa med lönsamhet. Hos oss utvecklas du både som medarbetare och ledare och vi satsar alltid på ständiga förbättringar. Vi erbjuder bland mycket annat en företagstränare, sportvåning, träning under arbetstid och flexibla arbetstider. Till skillnad från andra spelbolag så har ATG inget privat vinstintresse utan överskottet går tillbaka till trav- och galoppsporten. Genom detta så bidrar vi till att ca 30 000 människor runt om i landet kan syssla med det som de älskar, nämligen hästsporten. Eller som vi brukar säga - vi gör Sverige mer levande.

Nu söker vi en positiv och lösningsorienterad CRM Product Owner!

Som PO inom CRM är du ansvarig för det övergripande utvecklingsarbetet inom kontoadmin och payments med avseende på utveckling, förvaltning och flaggning för behov av större investeringar i god tid.

Rollen fungerar som en brygga mellan affär och IT med projektledning av utvecklingsinitiativ för CRM och att leda utvecklingsteam inom respektive område. Rollen är placerad i CRM teamet men är organisationsövergripande och innefattar även att löpande säkerställa information, utbildning och support till slutanvändare i hela organisationen.

Arbetsuppgifter:

  • Ägare av produktvision, teknisk roadmap och den totala backlogen för ägda system
  • Upprätta samt prioritera produktbacklog samt driva prioriteringsråd
  • Balansera löpande förbättringar och omfattande utvecklingsinitiativ
  • Säkerställa att övriga avdelningars krav kommer in i backlog
  • Initiera och medverka på produkt- och kravställarmöten för att formalisera kravställningar och representera CRMs ansvarsområde
  • Releaseplanering och koordinering av implementationer tillsammans med förvaltningsledare och scrum master
  • Inkludering av icke funktionella user stories i backlog
  • Detaljera krav inför utveckling genom user stories
  • Kvalitetsuppföljning genom att definiera och genomföra kriterier för acceptanstest
  • Kvalitetssäkra helhetsupplevelse i användargränssnitt och design så att det är konsekvent genom produkten
  • Representera ägda system i utveckling och granskning av resultat
  • Deltar i utvecklingsplanering
  • Engagerar och inspirerar IT-team för teknisk lösning och utveckling
  • Agera som produktägare enligt definierad metodik och förvaltningsgrupper
  • Prioritering och eskalering av incidenter
  • Du arbetar proaktivt med stakeholders både inom CRM avdelningen men även med ägare av spelprodukter och andra produktägare inom organisationen.
  • Du rapporterar till Head of CRM och tjänsten är placerad på ATG:s huvudkontor i Stockholm.

Krav på erfarenhet / specifik kompetens.

Du är en teamplayer gärna med ett brett sportintresse. Du är van vid att hantera en strukturerad och detaljorienterad arbetsmiljö och uppgifter. Vi ser att du har erfarenhet av produktägarskap och har en god känsla för kommunikation i både tal och skrift. Du har erfarenhet av att driva projekt och att framgångsrikt har ansvarat för och priroiterat backlog. Det är meriterande med erfarenhet från betallösningar

Personbeskrivning.

För att lyckas i din roll, behöver du ha ett stort eget driv. Du är ansvarstagande och inspireras av att arbeta i en dynamisk och snabbrörlig miljö. För att framgångsrikt navigera i ATG:s organisation, har du en entreprenöriell ådra, samt en ödmjuk och prestigelös approach.