Som Conversion Manager ser du till helheten och vet hur central användarupplevelsen är för affären. Du styr CRO-arbetet genom att ta ägarskap för optimering, experiment och kvantitativa insikter, och är en ambassadör för ett kund- och datacentrerat arbetssätt i hela bolaget. För att åstadkomma detta rör du dig effektivt i gränslandet mellan kund, skärm, produktägare, utvecklare, UX-kollegor och analytiker.
Genom att jobba smart med data och insikter som underlag, är det för dig självklart att man kan få stor effekt genom den enklaste av förändringar. Du motiveras av kontinuerlig optimering och gör allt för att minska friktion, öka motivation och leda kunder till konvertering. Detta gör du genom att leda korsfunktionella experiment- och insiktsforum för att definiera viktiga kund- och köpflöden, och driva strategiska frågeställningar som berör användarupplevelsen i samtliga kanaler.
För att lyckas i din roll behöver du ha ett stort eget driv, men samtidigt en förmåga att konstruktivt samarbeta över teamgränser. Du är ansvarstagande och inspireras av att arbeta i en dynamisk och snabbrörlig miljö. För att framgångsrikt navigera i ATG:s organisation har du också en entreprenöriell ådra, samt är ansvarstagande och har en prestigelös approach.