ApoEx AB

Head of Customer Success

ApoEx grundades 2010 i syfte att förenkla och förbättra vården. Sedan dess har tusentals vårdföretag inom privat och offentlig sektor valt ApoEx som sin strategiska partner avseende försörjning av läkemedel och förbrukningsmaterial. Verksamheten kännetecknas av kunddriven innovation och attityden att ingenting är omöjligt.ApoEx AB har på 7 år vuxit till 4,5 miljarder i omsättning. Vi fokuserar på varuförsörjning till privat och offentlig vård. ApoEx har framförallt vunnit kunder och uppdrag genom ny, effektiv, logistik och egenutvecklade IT-lösningar. ApoEx IT-lösningar används både internt, för att skapa effektivitet, och externt, för att underlätta för kunder och erbjuda nytänkande lösningar. Idag är vi cirka 300 medarbetare.Vill du utvecklas med oss? Läs mer om ApoEx på www.apoex.se

Vill du vara med och bidra till att förenkla och förbättra för den svenska vården? ApoEx söker nu till sin B2B-sida en driven och självgående Head of Customer Success som sätter kunden i fokus, har en stark förmåga att bibehålla goda relationer och säkra att ApoEx kunders behov och önskemål alltid är i fokus.

I rollen som Head of Customer Success kommer du att ansvara för intäkter, ökad share of wallet och kundnöjdhet gällande framförallt befintliga kunder. Rollen ingår i affärsområdet B2B & Market med ansvar för att i nära samarbete med övriga kollegor och avdelningar (IT, Marknad, Sortiment, Kundservice etc.) möta kunders behov och önskemål. Det finns en ambitiös utvecklingsagenda för affärsområdet och denna roll kommer att vara en nyckelposition i att realisera denna.

Tjänsten är en tillsvidareanställning med placering på huvudkontoret i Hammarby Sjöstad och rapporterar till Affärsområdeschef. I rollen ingår ansvaret för Customer Success-teamet.

Arbetsuppgifter.

  • Säkerställa den bästa kundupplevelsen, öka kundlivscykelvärde och kundnöjdhet genom en hög grad av service kombinerat med proaktivitet.
  • I samarbete med andra avdelningar driva frågor för att kontinuerligt utveckla ett kundcentriskt tänk inom hela affärsområdet. 
  • Ta fram och driva planer och initiativ för att säkerställa att ApoEx jobbar proaktivt med Customer Success och kunden i centrum.
  • Säkerställa att teamet arbetar data-/insiktsdrivet samt ansvara för att analysera köptrender och driva aktiviteter baserat på genomförda analyser.
  • Tillsammans med främst Kundserviceansvarig skapa rätt förutsättningar och göra rätt prioriteringar för att säkerställa kundnöjdhet i alla kundens touch points.

Relevant erfarenhet.

  • Ca 3-5 års erfarenhet av arbete fokuserat på Customer Success, proaktiv kundservice eller försäljning, gärna erfarenhet från affärer med korta köp- och säljcykler som helt eller till stora delar är digitaliserade.
  • Erfarenhet av chefs- och ledarskap, inkl. förmåga att coacha och utveckla andra för att nå gemensamma mål.
  • Stor vana av att arbeta datadrivet och agera utifrån insikter.
  • God förmåga att uttrycka sig på svenska men även engelska, i tal och skrift.
  • Akademisk utbildning, exempelvis civilingenjör eller civilekonom, eller motsvarande inom försäljning och/eller marknadsföring.

Du är prestigelös, flexibel och lösningsorienterad som brinner för att ge dina kunder den bästa kundupplevelsen. Det faller sig naturligt för dig att arbeta både datadrivet och affärsutvecklande samt bidra till initiativ som genererar lönsamhet och förbättring. Vidare ska du vara en person som både känner dig trygg i en operativ såväl som strategisk roll.

Vi erbjuder.

  • Möjligheten att bidra till att förenkla och förbättra för vården.
  • Nyckelposition inom ApoEx B2B & Market.
  • En utvecklande och innovativ arbetsplats där du ges stor frihet och stort ansvar redan från första dagen.
  • Ett företagsklimat där vi samarbetar, stöttar och coachar varandra.