Hemköp

Kampanjchef

Hemköp är butikskedjan för matintresserade där god och hållbar mat står i fokus. Vi har närmare 200 butiker i Sverige, i Hemköps organisation ingår även Tempo med cirka 150 butiker. Med fokus på färskvaror och kundmöten som guidar och inspirerar ska kundens förväntningar överträffas, både i butik och digitalt. Hemköp ingår i Axfoodkoncernen.På Hemköp är det högt till tak och vi delar med oss av kunskap, växer och utvecklas tillsammans. Vi är måna om att stödja och uppmuntra våra medarbetare och erbjuder löpande utbildning och ny kunskap. Hos oss slutar aldrig lärandet!För Hemköp är mångfald en styrka. Medarbetarnas kunskaper, kompetenser och perspektiv skapar nya möjligheter och bättre beslut. Vi uppmuntrar därför en mångfald av sökande till alla tjänster.

Som Kampanjchef ansvarar för du kampanjavdelningen och genomförandet av kedjans kampanjer. Du driver försäljning utifrån ett konsumentinriktat synsätt som bygger på hög kvalitet och noggrannhet. Tillsammans med ditt team på nio personer planerar och genomför ni kedjans kampanjer både strategiskt och taktiskt. Du har kampanjhantverktet i ditt DNA och förstår mekanismen i kampanjandet i förhållande till leverantörer och årscykler. Du är en van förhandlare och vet vad som gör skillnad i affären. Du är en utmärkt ledare som engagerar och drivs av att leverera starka resultat. Du rapporterar till försäljningschefen och placering är på huvudkontoret i Stockholm.

Huvudsakliga arbetsuppgifter

  • Ansvarig för budget, försäljning och lönsamhet samt uppföljning övriga KPI:er
  • Medverka i framtagandet av kedjans övergripande kedje- och kampanjstrategi.
  • Förhandla upplägg för samtliga centralt förhandlade leverantörskampanjer.
  • Driva och planera kedjans kampanjer utifrån fastlagda strategiska mål
  • Medlem i ledningsgruppen för försäljningsavdelningen inom Hemköp

Erfarenhet & kompetens

  • Minst 5 års erfarenhet av kampanjarbete med totalansvar för affären
  • Minst 5 års erfarenhet som ledare med meriterat goda ledaregenskaper
  • Mycket god kunskap om konsumentkampanjer
  • Du är skolad i butik
  • God kunskap om trender och konkurrenter inom branschen.
  • Dokumenterat god förhandlingsförmåga med leverantörer
  • Mycket god kommunikationsförmåga
  • Flytande inom svenska och engelska

Egenskaper

  • Positiv, driven och prestigelös lagspelare som bidrar med stor kunskap och energi
  • Har en hög initiativförmåga och är van att identifiera affärsmöjligheter för organisationen genom analys och omvärldsbevakning
  • Du har integritet och pondus samtidigt som du har en prestigelös personlighet
  • Erfaren ledare med starkt kommunikativ förmåga som engagerar
  • Är van att arbeta i högt tempo med högt ställda krav och levererar resultat