Svenska Spel AB

Chef för marknadskommunikation och aktivering

Att jobba på Svenska Spel rymmer många upplevelser. Vi är svenska folkets spelbolag som förebygger spelproblem, som sponsrar idrottsrörelsen på alla nivåer och låter vinsten gå tillbaka till samhället. Hos oss kan du känna pulsen, våga drömma stort och stolt erbjuda spel som är till glädje för alla. Vi är omtänksamma kollegor som tar fram det bästa hos varandra, vi har ledare som utmanar och stöttar, vi investerar i dig, din hälsa och kompetens. Du kommer spela en viktig roll när vi skriver nästa kapitel i Svenska Spels historia. Nu satsar vi framåt för en ännu större upplevelse – för våra kunder, för samhället, för dig.

Som Chef för marknadskommunikation och aktivering på AB Svenska Spel så har du ansvar för koncernvarumärkets kommunikativa uttag och aktivering. Svenska Spel är ett starkt varumärke där ansvar är ledordet och där all vår vinst går tillbaka till samhället.

Jobba för en större upplevelse

Svenska Spel-koncernen är hela Sveriges spelbolag. Vi är idrottens bästa vän och står för spelglädje och ansvar. Koncernvarumärkets marknadskommunikation och aktivering syftar till att stärka varumärkets image och position på marknaden. Till din hjälp har du ett team av kompetenta kommunikatörer och sponsringsprojektledare.

Dina huvudsakliga arbetsuppgifter består i att ansvara för framtagande och genomförande av koncernvarumärkets marknadsplan. Utifrån koncernens kommunikationskoncept utvecklar du kampanjer och säkerställer att vi med hög effektivitet och integrerade kampanjer och aktiveringar stärker och utvecklar Svenska Spels position i linje med koncernens strategi.
Du ansvarar också för att vi tar tillvara och nyttjar våra sponsringsrättigheter på effektivaste sätt i all vår kommunikation och aktivering.

Som Chef marknadskommunikation och aktivering rapporterar du till moderbolagets Kommunikationsdirektör.

Är du den vi söker?

Du är kreativ och nytänkande, med ett stort intresse för marknadsföring och en stark kommunikativ förmåga. Du är analytisk men också resultatorienterad och den som får saker att hända. Som chef brinner du för att leda, inspirera och engagera dina medarbetare.

Du har:

  • Minst 10 års chefs- och ledarskapserfarenhet inom marknadskommunikation, kommunikation/PR eller event.
  • Stor erfarenhet att driva och aktivera marknadsföring, PR, SoMe och event både on- och offline.
  • Stor vana av att arbeta med, ansvara för och optimera marknadsföringsbudget både on- och offline.
  • Stor erfarenhet från arbete med och inköp av kreativa byråer samt mediebyråer.
  • Goda kunskaper inom långsiktigt varumärkesbyggande och proaktivt PR-arbete.
  • God kunskap inom SoMe.
  • Akademisk utbildning med inriktning mot marknadsföring/ kommunikation/ varumärke.
  • Goda kunskaper i det svenska och engelska språket i både tal och skrift.
  • Kunskap om spelbranschen och sportintresse är ett plus.

Upplev Svenska Spel

Att jobba på Svenska Spel rymmer många upplevelser. Vi är svenska folkets spelbolag som förebygger spelproblem, som sponsrar idrottsrörelsen på alla nivåer och låter vinsten gå tillbaka till samhället. Hos oss kan du känna pulsen, våga drömma stort och stolt erbjuda spel som är till glädje för alla. Vi är omtänksamma kollegor som tar fram det bästa hos varandra, vi har ledare som utmanar och stöttar, vi investerar i dig, din hälsa och kompetens. Du kommer spela en viktig roll när vi skriver nästa kapitel i Svenska Spels historia. Nu satsar vi framåt för en ännu större upplevelse – för våra kunder, för samhället, för dig.

Tjänsten är en tillsvidareanställning i moderbolaget AB Svenska Spel. Placering är valbart då vi sitter i nya inspirerande lokaler både i Arenastaden i Solna och på huvudkontoret i Visby.