Länsförsäkringar Fastighetsförmedling

Web Manager

Vi på Länsförsäkringar Fastighetsförmedling är idag Sveriges snabbast växande mäklarkedja. Sedan starten 2006 har vi etablerat närmare 190 bobutiker runt om i Sverige och idag är vi drygt 900 medarbetare. Vi växer snabbt samtidigt som vi värderar långsiktiga relationer. Vår vi-känsla är stark, vi värdesätter och hjälper varandra. Vi är stolta över den trygghet, personlighet och kunskap som vi förmedlar till våra kunder. Dessutom är vi en del av Länsförsäkringsgruppen med både bank, försäkring och fastighetsförmedling under samma tak. Tillsammans är vi ute på en fantastiskt spännande resa och vårt mål är att bli nummer 1 och vi vet att vi har förutsättningarna för att nå dit.

Vill du vara med och forma framtidens plattform för bostadsköpare? I din roll är du ansvarig för våra digitala plattformar. Du ansvarar för att driva digitala projekt utefter en agil modell, kravställer och samordnar interna och externa aktiviteter samt förvaltar de digitala plattformarna för att skapa ökad varumärkeskännedom.

I rollen kommer du att jobba nära marknadsteamet och rapportera till marknadschefen. Du kommer att spela en viktig roll på vår digitala resa, med fokus på att vara ledande i branschen.

Huvudsakliga arbetsuppgifter.

  • Ansvar för att driva den digitala utvecklingen på webben för att säkerställa att Länsförsäkringar Fastighetsförmedling är bäst i branschen; för att locka nya mäklare till oss och för att vara ett självklart val för kunden.
  • Ansvar för innehåll på webben, säkerställa kvalité och relevans i informationen som presenteras.
  • Ansvara för att driva digitala utvecklingsprojekt tillsammans med extern part genom projektägande, projektledning och kravställning.
  • Du jobbar tillsammans med vårt marknadsteam och våra samarbetspartners för att implementera och ta fram strategier för hur kampanjer presenteras och optimeras på webben för ökad konvertering.
  • Planering och uppföljning av projekt tillsammans med digitala byråer och andra samarbetspartners.

Relevant erfarenhet.

  • Ca 3 års erfarenhet av att jobba med webb – bred förståelse för digital marknadsföring, användarbeteenden och funktionalitet. Gärna att du har erfarenhet från både byrå alt att du har suttit i en liknande roll tidigare.
  • Erfarenhet av att driva digitala projekt.
  • Erfarenhet av att jobba i CMS/publiceringsverktyg, företrädelsevis Umbraco och SiteVision.
  • Van kravställare gentemot byrå.
  • Stor teknisk förståelse – meriterande om du själv kan kod/webbutveckling.
  • Relevant utbildning inom webb/digitala medier från exempelvis Hyper Island, Berghs eller IHM, alternativt arbetslivserfarenhet.

Personliga egenskaper.

  • Prestigelös doer.
  • Driven och förmåga att ta egna initiativ.
  • Kommunikativ och en fena på att samarbeta över gränser.
  • Analytisk ådra med stor förståelse för digital marknadsföring.
  • Tekniskt geni som är nyfiken på nya metoder och ny teknik.

För mer info vänligen kontakta Amanda Pettersson; amanda.pettersson@headagent.se alt Anna Palmdal; anna.palmdal@headagent.se