Löwengrip Beauty

Sälj- och Marknadschef

Vi söker en Sälj- och Marknadschef till Löwengrip Beauty som kommer ha både det strategiska och operativa ansvaret för detta varumärke inom koncernen Dermanordic AS. Du kommer ha fokus på att ta Löwengrip till nästa nivå och att utveckla varumärket till att bli globalt ledande inom kosmetik med fokus på den nordiska marknaden. Du rapporterar till Koncernchef Dermanordic / VD Dermarome och utgör en del av ledningsgruppen.

Löwengrip Beauty AB grundades av Isabella Löwengrip och Pingis Hadenius 2013. Under 2018 tog Dermanordic AS över distributörsansvaret för produkterna i Norden och i februari 2020 köpte Dermanordic AS 100% av aktierna i företaget.

Dina ansvarsområden

  • P&L för Löwengrip Beauty AB samt företagets administrativa arbete
  • Driva global tillväxt och öka försäljningen i alla kanaler
  • Driva och utveckla en stark varumärkesidentitet
  • Globalt ansvarig för den strategiska och operativa marknadsföringen med huvudfokus på Norden inkl den globala kommunikationsstrategin i alla kanaler (webb, tryck, digital, SOME-kanalen, PR, influencers etc).
  • Leda och ansvara för produktutveckling i nära samarbete med Dermanordic- teamet, kunder i Norden och fabriker i Sverige
  • Utveckla samarbetet inom Dermanordic koncernen och skapa synergier
  • Personalansvar för 6-8 medarbetare

Den ideala kandidaten

  • Akademisk examen och ca 5-10 års arbetslivserfarenhet, gärna i ett internationellt sammanhang
  • Ledarerfarenhet och van att driva team
  • Bevisad erfarenhet av att ha skapat tillväxt inom FMCG och över flera kanaler
  • Djup kunskap och erfarenhet av försäljning och digital marknadsföring
  • Drivit varumärkesförflyttning inom FMCG
  • Erfarenhet från kosmetikmarknaden kommer att vara en fördel, men inte ett krav

Du som person

Vi vill att du är entreprenöriell och affärsdriven som person, att skapa tillväxt och fina resultat kommer naturligt för dig. Du har lätt för att samarbeta och få med dig folk, samt lätt för att se hur du motiverar andra att göra sitt bästa.

Du gillar att lägga stor kraft på ditt arbete, har mycket energi och ”live the brand” är viktigt för dig. Vi tror också att du trivs bäst i ett privat företag med en dynamisk och informell dialog där det tas snabba beslut. Du har ett genuint intresse för mode, design och trender i samhället.