Som Price Execution Manager kommer du ansvara för att driva och genomföra datadrivna initiativ inom strategisk konsumentprissättning. Rollen ingår i Market Development avdelningen i vilken kategori, kommunikation och marknad ingår. Denna gemensamma avdelning ansvarar för butikens försäljning med hjälp av sortiment, kampanjer och prissättning. Avdelningen har ett tydlig fokus på att utveckla och växa serviceaffären, både i stort och smått. Det kan handla om produkt- eller konceptutveckling för att förnya kundererbjudandet på olika sätt, men även om optimering av den befintliga affären.
I rollen kommer du både optimera och utveckla Circle K:s prisprofiler i enlighet med övergripande kategoristrategier. Ett viktigt fokusområde för rollen framöver är även lokal klusterprissättning på bolagets drygt 300 butiker där du som Price Execution Manager är ansvarig för processarbetet på den svenska marknaden. I detta arbete kommer du interagera regelbundet med flera olika delar av organisationen, både Kategori, Marknad, Operations samt bolagets globala team inom Data and Analytics. Detta är en ny och mycket viktig roll där du blir högst delaktig i att driva Circle K:s strategi mot att bli mer data och analysdrivet företag.
För att lyckas i rollen behöver du ha en god struktur och noggrannhet i ditt arbete. Det är viktigt att du gillar att arbeta med analys samt ser utvecklingsmöjligheter i data och processer. Som person ser vi att du har en god kommunikativ förmåga och au är proaktiv i ditt arbete. Potentialen i rollen ligger mycket i vilka möjligheter du ser och kraften du har att genomföra. Tjänsten kräver även effektiv projektledning, stakeholder management och förmågan att kunna hantera olika typer av personer för att säkra framdrift i alla processer. Detta då tjänsten innefattar samarbeten med allt från internationella analysteam, kategorichefer och stationsmedarbetare.