Sushi Yama

Marketing Manager

Sushi Yama är Sveriges största restaurangkedja inom sushisegmentet. Idag består kedjan av nära 50 restauranger, från Gävle i norr till Göteborg i söder. Bland restaurangerna inräknas även en sushiskola som både utbildar medarbetarna internt och fungerar som en restaurang. De flesta av enheterna är koncentrerade till Storstockholm, där hälften återfinns, och det är även där verksamhetens sushiskola och kontor finns.

Tillsammans med Sushi Yama söker vi nu dig som brinner för att nå målsättningar, kan lägga upp en strategi och vara aktiv i att sjösätta kampanjer från idé till genomförande. Du bör ha en passion för marknadsföring, vara kreativt lagd och ha en analytisk förmåga som implementeras i beslut. Dina kompetenser ska ligga till grund för din roll i utvecklandet av bolagets marknadsföring och kommunikation, såväl traditionell som digital. Du kommer både få värna om befintliga kanaler och vara delaktig i att aktivera nya. Du arbetar i nära samarbete med delar av Sushi Yamas verksamhet och även om du rapporterar till bolagets marknadschef så är det ett lagsamarbete som förespråkas i alla led.

Bolaget är i en stark tillväxtfas och söker därför någon som säkrar att marknadsarbetet genomförs på rätt sätt och med rätt personer. Din roll kommer att vara bred, där du delvis arbetar mycket fritt, under eget ansvar och du bör därför vara strukturerad. Det är ett härligt gäng på huvudkontoret och möjligheterna att växa med företaget är något som triggar hela gruppen.

Övergripande ansvar

  • Strategi, innehållsskapande, marknadsföring och uppföljning för sociala kanaler
  • Strategi, marknadsföring och uppföljning på lokal nivå
  • Utveckla och skapa SEO-vänligt innehåll till hemsida
  • Planering, koordinering, genomförande och uppföljning av kampanjer och marknadsaktiviteter
  • Viss grafisk produktion och formgivning, men till stor del i kontakt med extern byrå
  • Kontakt med externa partners
  • Aktivt deltagande i planering och koordinering av kedjans marknadsplan

Erfarenhet

  • Du har relevant utbildning inom marknadsföring
  • Du har +3 års relevant erfarenhet av liknande roll
  • Du har ett öga för design och förstår innebörden av enhetlighet och varumärkesbyggande
  • Du behärskar sociala medier och förstår dess potential som marknadsverktyg
  • Du har utmärkta språkkunskaper i svenska i både tal och skrift (engelska meriterande)
  • Du har goda kunskaper i MS Office och liknande program (kunskaper inom Adobe CS är meriterande, främst Photoshop, Illustrator och InDesign)

Personliga egenskaper

  • Du är en person som brinner för kommunikation och marknadsföring – allt för att nå den slutliga mottagaren, gästerna
  • Du kan prioritera och identifiera de resurser som ger bäst avkastning, för att göra dessa till delar av Sushi Yamas marknadsplan och aktiviteter
  • Du är driven och ansvarstagande
  • Du har god samarbetsförmåga och en positiv utstrålning
  • Du är resultatdriven och har intresse för ekonomi
  • Du har en kreativ sida och är en välformulerad skribent
  • Du tycker om att verka i ett företag som ständigt utvecklas och vill själv vara en bidragande faktor till utvecklingen
  • Du tycker om utmaningar och hittar gärna nya vägar för att nå ditt mål