Zmarta Group

Paid Search Manager

Zmarta Group erbjuder konsumenttjänster inom bank, försäkring och elavtal. I företagsgruppen ingår bland annat Zmarta, Elskling, Insplanet, Freedom Finance och Centum. Företaget grundades 1999, har ca 300 anställda och kontor i Stockholm, Ängelholm, Jönköping, Oslo och Helsingfors. Zmarta Group ägs av Bauer Media Group.När du arbetar hos oss bjuds du på en arbetsplats som kännetecknas av hög utvecklingstakt, korta beslutsvägar, resultatorientering, ”can do”-mentalitet och hög grad av arbetstrivsel. Vi som arbetar här tycker om att förbättra och utvecklas!Vi tror på att goda resultat skapas genom att vi ger alla som arbetar hos oss de bästa möjliga förutsättningarna till att trivas, må bra och ha roligt på arbetet. Vi inspirerar våra medarbetare till att känna egen motivation för sitt arbete och därigenom får vi återkommande positiva resultat. Med goda resultat föds dessutom både ny inspiration och motivation.

Zmarta Group växer och söker en Paid Search Manager till deras digitala marknadsteam. Du kommer arbeta med delar av vår digitala marknadsföring genom att följa upp och analysera utfall för att säkerställa maximal effekt av våra investeringar. Till rollen hör att koordinera digitala marknadsinsatser i samarbete med vår digitalbyrå.

Vad ska du göra?

Dina KPI:er är lönsamhets- och intäktsmål samt andra nyckeltal som du löpande följer, analyserar och rapporterar. Du ser möjligheterna till synergier mellan olika kanaler och hur våra insatser påverkar slutresultatet både för ROI och varumärkesutveckling. Baserat på utfall och analyser driver du förädling av annonseringen.

Huvudansvar.

  • Ägandeskap av en av Zmarta Groups största kanaler: betald sökmarknadsföring
  • Hålla dig uppdaterad på de senaste trenderna inom betald sökmarknadsföring
  • Nära samarbeta med övriga medarbetare inom marknadsorganisation
  • Framtagande av sökstrategi, marknadsresearch, dataanalys samt uppföljning
  • Agera beställare mot digitalbyrå
  • Planering och optimering av både mål och budget kopplat till media-mix
  • Analys och uppföljning av mediainvesteringar i olika vertikaler och marknader

Kvalifikationer.

  • Minst 4 års erfarenhet av betald sökmarknadsföring, troligen från byrå eller inhouse, samt med en djup förståelse för webbanalys och optimering.
  • Relevant utbildning inom marknadsföring och kommunikation från universitet eller liknande. Du har dokumenterad erfarenhet av att arbeta med stora annonsbudgetar och kampanjer över flera marknader.
  • Kunskap kring hur digitala mediaköp fungerar (tex budgivning, budstrategier, ersättningsmodeller etc.) i syfte att kunna vara bra beställare till digital/media byrå.
  • Stark analysförmåga och kunskap i Google Analytics, tex UTM-länkars uppbyggnad och analys, kampanjuppföljning, trafikanalys.
  • God förståelse för affären i stort och korrelationen mellan olika kanalerna: kunna sätta mål och följa upp, räkna ut lönsamhet etc.
  • Flera års erfarenhet av digital marknadsföring, som beställare och/eller på en media- eller digital byrå.
  • Genom erfarenhet besitter du spetskompetens inom betald sökannonsering, likväl som strategisk förmåga att omsätta data och analys till bra helhetslösningar avseende mix och investering baserat på satta KPI:er.

Personliga egenskaper.

  • Driven och resultatorienterad
  • Analytiska färdigheter
  • Fokuserad på att alltid leverera efter högsta kvalitet
  • Förmåga att hantera många parallella processer både externt och internt med olika stakeholders
  • Konstant ifrågasätta hur arbete och strategier kan bli ännu bättre
  • Kreativ och nytänkande