Gjensidige Försäkring

Webbredaktör

Gjensidige är ett försäkringsbolag som växer snabbt på den svenska marknaden. Vi har idag ca 3 700 medarbetare i sex länder och är noterat på Oslobörsen. Företaget etablerades i Sverige 2006. Här erbjuder vi sakförsäkring, precis som i Norge, Danmark och Baltikum. Norge erbjuder även pension och sparande. Våra kunder är navet i vår verksamhet och vi arbetar hela tiden systematiskt med att förbättra kundupplevelsen. Kundorienteringen ska vara vårt kännetecken och genomsyra allt vi gör. Genom ett analytiskt datadrivet angreppssätt utvecklar och förbättrar vi kontinuerligt både verksamhet och organisation. Vi har ett starkt fokus på digitalisering och de nya möjligheter den ger.

Driven webbredaktör med fokus på kundupplevelse 

Vill du vara med och utveckla Gjensidiges digitala kanaler med fokus på kundupplevelse? Vi söker en engagerad webbredaktör som kan utveckla digitalt innehåll med hög kvalitet utifrån ett tydligt kundfokus. 

Tjänsten är en del av Gjensidiges strategiska satsning på att bli det mest kundorienterade försäkringsbolaget i Norden. I ditt uppdrag ingår att planera, producera, publicera och optimera kundkommunikation till flera kundsegment på våra digitala plattformar. Du kommer tillhöra en innovativ marknadsavdelning där vi verkar kundnära, både brett och fördjupat i syfte att uppnå kundförflyttningar och affärsmål. Arbetet sker i samarbete med andra avdelningar i tvärfunktionella agila team som jobbar med vårt digitala kundmöte, i både innehåll och tjänster. Tillsammans ska vi bidra till att Gjensidige växer på den svenska försäkringsmarknaden.  

Arbetsuppgifter:  

  • Med hjälp av text och bild skapa målgruppsanpassat innehåll och personaliserad kommunikation 
  • Utveckling och kvalitetssäkring av innehåll i digitala tjänster enligt ett SEO-, tillgänglighets- och UX-perspektiv. 
  • Idé- och konceptutveckling 
  • Planera och utföra olika användartester 
  • Säkerställa digital mätning och analys i egna uppgifter och projekt i samarbete med webbanalytiker 
  • Säkerställa universell design i Gjensidiges tjänster i samarbete med andra specialistområden i organisationen 

Egenskaper: 

  • Är en mycket god skribent som brinner för kommunikation 
  • Engagerad, idérik och med ett stort kundfokus 
  • Ambitiös och resultatdriven 
  • Är lösningsorienterad och bra på att samarbeta och dela kunskap över discipliner och gränser 
  • Är noggrann och strukturerad, arbetar systematiskt  
  • Samarbetar bra med alla typer av människor, är produktiv och leveranssäker 
  • Nyfiken på utvecklingen inom ditt specialistområde och ny teknik i allmänhet 

Kvalifikationer:  

  • Du har en bred och djup operationell kompetens, minst 3 års relevant arbetslivserfarenhet, och kan visa på goda resultat. 
  • Har genomgått en relevant högskoleutbildning  
  • Expert på att skriva svenska för digitala tjänster (microcopy / UX Writing) 
  • Har ett gott öga för form och design 
  • God kunskap om den senaste tekniken och verktygen för hantering av digitalt innehåll  
  • God kunskap om de vanligaste SEO-verktygen samt Google Analytics och Hotjar 
  • Hög kompetens inom digital användarupplevelse  
  • Solid kunskap inom strategisk webbutveckling, innehållshantering och målgruppsstrategi i digitala kanaler 
  • Förmåga att förstå affärsdrivare och strategi i förhållande till ditt eget specialistområde 
  • Förmåga att översätta teori och metodik till god praxis samt utveckla bra kundupplevelser 
  • Förmåga att leverera systematiskt och effektivt 

Vi erbjuder en utmanande tjänst med möjlighet att utvecklas  

…inom en av Nordens starkaste försäkringskoncerner. Du har själv möjlighet att påverka din vardag och utvecklingen av dina arbetsuppgifter. Tjänsten är placerad på vårt huvudkontor i Stockholm.