NK - Nordiska Kompaniet

CRM-Specialist

Josef Sachs grundade Nordiska Kompaniet 1902 och hade redan då en tydlig ambition. Varuhuset NK skulle vara en kommersiell och kulturell teater – ett varuhus i världsklass. Måhända är det storslagna ord, men de genomsyrar fortfarande allt NK gör. NK ska vara en scen för samtiden och erbjuda såväl svenska som utländska besökare den mest inspirerande miljön för shopping och upplevelser.Nordiska Kompaniet består av två varuhus, ett i Stockholm och ett i Göteborg. Varumärket NK samt varuhusbyggnaderna i Stockholm och Göteborg ägs av börsnoterade Hufvudstaden AB.

Arbetsbeskrivning

Huvudansvaret är att operativt arbeta med och hantera drift och administration kring NK:s lojalitetsprogram, NK Nyckeln. I uppdraget ingår att delta och delvis leda arbetet inom CRM-kundlivscykeln, d v s att värva och aktivera medlemmar, hindra avslut och vinna tillbaka tidigare medlemmar inom programmet. 

Ansvarsområden

I arbetsuppgifterna ingår huvudsakligen att:

  • Aktivt arbeta med värvning genom att ta fram kundmaterial, genomföra avdelningsdialoger, arrangera tävlingar och samarbeta med NK Skolan
  • Hantera kundadministration och vissa kundärenden
  • Vara kontaktperson gentemot partners i programdriften
  • Bygga och utveckla relationer med företagarna/hyresgästerna i varuhusen samt med externa leverantörer 
  • Sköta hantering av förmåner, mervärden och erbjudanden kopplade till lojalitetsprogrammet
  • Säkerställa att Nyckelkunds-aktiviteter genomförs enligt plan (både CRM-specifika och ex kommersiell plan).
  • Delta och genomföra centrala aktiviteter och kampanjer tillsammans med övriga marknadsavdelningen
  • Arbeta aktivt med CRM-kommunikation
  • Delta i utvecklingsprojekt

Kvalifikationer

  • Relevant akademisk utbildning eller liknande inom CRM/marknadsföring
  • Några års arbetslivserfarenhet från annat lojalitetsprogram, CRM- eller marknadsavdelning
  • Erfarenhet av projekt- och/eller produktionsledning
  • Van vid ad hoc-arbete och att hålla i olika parallella beställningar

Personliga egenskaper

  • Vi söker dig som har ett högt engagemang, är mål- och resultatfokuserad, beslutsför och driver saker framåt. Du trivs i en dynamisk miljö och är handlingskraftig, strukturerad, noggrann och kan prioritera. Du har en förmåga att entusiasmera och involvera personer i din omgivning. Du är kommunikativ, lyhörd och förstår värdet av att arbeta integrerat i team. Som person är du prestigelös och har ett tydligt kundengagemang. 

Övrigt

Tjänsten är på heltid och rapporterar till Marknadschef, AB Nordiska Kompaniet. Tillträde omgående.