Arbetsbeskrivning
Huvudansvaret är att operativt arbeta med och hantera drift och administration kring NK:s lojalitetsprogram, NK Nyckeln. I uppdraget ingår att delta och delvis leda arbetet inom CRM-kundlivscykeln, d v s att värva och aktivera medlemmar, hindra avslut och vinna tillbaka tidigare medlemmar inom programmet.
Ansvarsområden
I arbetsuppgifterna ingår huvudsakligen att:
- Aktivt arbeta med värvning genom att ta fram kundmaterial, genomföra avdelningsdialoger, arrangera tävlingar och samarbeta med NK Skolan
- Hantera kundadministration och vissa kundärenden
- Vara kontaktperson gentemot partners i programdriften
- Bygga och utveckla relationer med företagarna/hyresgästerna i varuhusen samt med externa leverantörer
- Sköta hantering av förmåner, mervärden och erbjudanden kopplade till lojalitetsprogrammet
- Säkerställa att Nyckelkunds-aktiviteter genomförs enligt plan (både CRM-specifika och ex kommersiell plan).
- Delta och genomföra centrala aktiviteter och kampanjer tillsammans med övriga marknadsavdelningen
- Arbeta aktivt med CRM-kommunikation
- Delta i utvecklingsprojekt
Kvalifikationer
- Relevant akademisk utbildning eller liknande inom CRM/marknadsföring
- Några års arbetslivserfarenhet från annat lojalitetsprogram, CRM- eller marknadsavdelning
- Erfarenhet av projekt- och/eller produktionsledning
- Van vid ad hoc-arbete och att hålla i olika parallella beställningar
Personliga egenskaper
- Vi söker dig som har ett högt engagemang, är mål- och resultatfokuserad, beslutsför och driver saker framåt. Du trivs i en dynamisk miljö och är handlingskraftig, strukturerad, noggrann och kan prioritera. Du har en förmåga att entusiasmera och involvera personer i din omgivning. Du är kommunikativ, lyhörd och förstår värdet av att arbeta integrerat i team. Som person är du prestigelös och har ett tydligt kundengagemang.
Övrigt
Tjänsten är på heltid och rapporterar till Marknadschef, AB Nordiska Kompaniet. Tillträde omgående.