Conaxess Trade

Brand manager

Conaxess Trade är 150 medarbetare, 35 st på våra kontor i Sundbyberg och Malmö och resten ute på fältet, som varje dag arbetar för att skapa tillväxt för våra samarbetspartners. Vi skall vara det ledande sälj-, marknadsförings- och distributörsbolaget för varumärkesleverantörer som vill utveckla sin marknadsposition. Vi arbetar både med välkända etablerade varumärken och lanseringar av nya varumärken, koncept och produkter. Vår produktportfölj består av en kombination av internationella varumärken och varumärken med svenskt ursprung. Vi verkar inom en mängd produktkategorier och driver försäljning gentemot dagligvaruhandel, servicehandel, apotek, fackhandel och foodservice. En dag på jobbet innebär hög energi, en kul stämning och korta beslutsvägar. Conaxess-gruppen ägs av Aurelius Invest, ett börsnoterat bolag med säte i München, Tyskland.

Vi älskar varumärken!

Vill du bli en del av ett engagerat företag vars yttersta mål är att skapa värde för både varumärkesägare, kunder och konsumenter?

Conaxess Trades marknadsavdelning ansvarar för våra samarbetspartners/varumärkesägare. En Brand Manager hos oss är ansvarig för det dagliga samarbetet med våra varumärkesägare samt att säkerställa kvalitet i genomförande av bla aktivitets- och marknadsplan. Våra Brand Managers ansvarar även för att vi når utsatta försäljningsmål per varumärke.
Vi söker nu Brand Managers med placering i Stockholm och Malmö, där både juniora och seniora profiler kan vara relevanta – bredd och ansvarsområden kommer delvis att styras utefter egenskaper och kompetens.

Exempel på ansvarsområden/arbetsuppgifter:

  • Vara daglig kontakt för varumärkesägaren
  • Skapa en årlig aktivitets- och marknadsplan i samråd med varumärkesägare, innehållandes tex nyhetslanseringar och kampanjer
  • Planera, genomföra och följa upp överenskommen aktivitets- och marknadsplan
  • Planera säljcykler och projektleda events och övriga aktiviteter
  • Säkerställa förankring och genomförande av aktivitetsplanen i övriga organisationen
  • Supportera våra säljfunktioner, Key Account managers och fältsäljare, för att leverera på aktivitetsplanen och nå utsatta mål
  • Hålla informerande och inspirerande presentationer vid säljkonferenser 
  • Sälj- och marknadsrelaterad administration
  • Insamlande av produktinformation inför lansering

Vi söker dig som 

  • Trivs i och har erfarenhet av en liknande tjänst inom FMCG mot dagligvaruhandeln. Du kan tex ha arbetat som brand manager, account manager, category manager eller produktchef.
  • Har erfarenhet att arbeta med B2B, antingen mot kunder eller uppdragsgivare
  • Har marknads- och konsumentkännedom samt förståelse för försäljning
  • Trivs i en dynamisk och snabbrörlig organisation
  • Är en duktig kommunikatör och uttrycker dig väl på svenska och engelska, i tal och skrift
  • Kan ta fram och analysera data, samt sammanställa och utveckla rapporter
  • Är en självständig användare av Officepaketet, framför allt Powerpoint och Excel
  • Har relevant eftergymnasial utbildning inom marknadsföring, ekonomi, försäljning eller liknande
  • Meriterande är erfarenhet att vara beställare av tjänster relaterade till marknadsmaterial

Vi ser gärna att du är en person som

  • Håller en hög servicenivå och brinner för att göra det lilla extra
  • Är en relationsbyggare med hög prestigelöshet
  • Är analytiskt med hög kommersiell förståelse
  • Arbetar strukturerat och är noggrann
  • Är driven och självgående, tar ett naturligt ägarskap över ditt arbete och dina arbetsuppgifter
  • Lever våra värderingar genom att i alla lägen agera affärsmässigt, prestigelöst och proaktivt
  • Har ett positivt förhållningssätt och ser möjligheter framför problem

Vad vi erbjuder

Vi erbjuder dig en utvecklande roll i ett expansivt företag i ständig utveckling! Conaxess har en stark och varm företagskultur och präglas av hög energi, mycket humor och korta beslutsvägar. Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid, med placering på vårt nya kontor i Sundbyberg. Finns även möjlighet att utgå från Malmö.