Soluno BC

Marketing Manager

Vår devis är att driva framtiden inom telefoni för företag och detta är något vi lever efter varje dag. Vi jobbar ständigt med att utveckla de tjänster vi har för att göra dem bättre, säkrare och enklare att använda. Vi fokuserar på företagskunder och våra telefonilösningar passar både stora som små företag. Företagstelefoni är vi experter på! Dessutom tar vi fram nya funktioner, både på egen hand och tillsammans med partners, för att förenkla arbetsdagen för våra slutanvändare.För att kunna driva utvecklingen vet vi att vi måste ha de bästa talangerna till hjälp. Därför har vi haft ett stort fokus på att rekrytera de skarpaste hjärnorna på marknaden. Något vi verkligen tycker att vi har lyckats med.Nu tar vi stora kliv ut i Europa med fokus på UCaaS och CPaaS, där vår starka plattform ska hjälpa våra Wholesale-partners att ta företagstelefoni till en ny nivå.

2021 förvärvades Soluno av Destiny och är nu del av en global organisation där Destiny är en marknadsledande europeisk mjukvaruleverantör av molnbaserad företagskommunikation. För att kunna driva utvecklingen framåt måste Soluno ha de bästa talangerna till hjälp och har därför alltid haft ett stort fokus på att rekrytera de skarpaste hjärnorna på marknaden.

Om rollen

Är du en driven och engagerad projektledare som vill vara med och bygga upp marknadsfunktionen för Soluno under en expansiv och spännande fas? I rollen som Marketing Manager jobbar du agilt med många kontaktytor och har ett brett ansvar för all marknadsföring. Du får vidare vara med och leda ett förändringsarbete, där du blir en del av ledningsgruppen och ansvarar för den lokala marknadsbudgeten.

Arbetsuppgifter

  • Projektledning och implementering av diverse varumärkesinitiativ
  • Beställare och kravställare mot byrå (hemsidor, sociala medier, SEO/SEM, annonsmaterial)
  • Marketing Automation och extern kommunikation såsom nyhetsbrev etc., sätta processer och flöden samt agera systemägare av Apsis.
  • Utskick och bearbetning av lokala pressreleaser
  •  Producera sälj- och produktmaterial samt presentationer
  •   Projektleda sponsringsaktiveringar och B2B-events
  •  Leda kulturarbetet internt

Tidigare erfarenhet

  • 4-5 års erfarenhet av liknande roll inom telekom alternativt från IT-branschen.
  • Erfarenhet av B2B- kommunikation
  • Erfarenhet av att kravställa mot byrå
  • Relevant utbildning
  • Flytande i svenska och engelska i tal och skrift

Vem är du?

För att bli framgångsrik i rollen tror vi att du är en operativ, självgående och ansvarstagande person som är van att ta egna initiativ och driva dessa framåt. Du är en stjärna på marknadsföring och projektledning med ett genuint intresse av koncept och kommunikation. Du har vidare en bra erfarenhet och förståelse från telekom-branschen. För rätt person finns vidare stora möjligheter att utvecklas och växa internt inom gruppen!